Högbo Brukshotell utnämnt till Europas ”Best Outdoor Activities Historic Hotel”.

Den europeiska hotellorganisationen Historic Hotels ofEurope meddelade under en presskonferens den 27 oktober i Trencin,Slovakien, att Högbo Brukshotell utanför Sandviken i Gästrikland, har utnämntstill "Best Outdoor Activities Historic Hotel 2015".

Under höstenhar allmänheten över hela Europa röstat fram sina favorithotell till priset "HHE Awards" inom tioolika kategorier .

Bibi Rydbacken, marknadschef på Countryside Hotels, fanns påplats i Trencin och accepterade priset å hotellets VD Tomas Lindqvistsvägnar. ”Det är väldigt roligt att HögboBrukshotell vann den här utnämningen. De är värdiga vinnare och bevisar attSverige ligger i framkant inom hälso- och träningstrenden.”

Svenska hotellhåller hög klass i de här sammanhangen. Tidigare har Dala-Husby Hotell &Restaurang och Bjertorp Slott utnämnts till "Historic Hotel Best Restaurant” respektive”Best Historic Countryside Hotel”.

HistoricHotels of Europe skapades för att främja global medvetenhet för historiskahotell i Europa och består av över 500 hotell i 15 länder. I Sverigerepresenteras kedjan av Countryside Hotels, som varit medlemsorganisationsedan 1997. Vart och ett av de ansluta medlemshotellen representerar sinaländers kulturella traditioner, historia, kulturarv och arkitektur. Läsmer på www.historichotelsofeurope.com

Countryside Hotels är en marknadsorganisation som grundades 1983 och ägs av en samling privatägda hotell i historiska slott, herrgårdar, pensionat, gästgiverier, värdshus och gårdshotell runt om i Sverige. Läs mer på www.countrysidehotels.se