Nääs Fabriker utmanar alla cykelälskare

Nääs Fabriker utmanar alla cykelälskare

Nu satsar Nääs Fabriker, utanför Göteborg på cykelhelger. Premiären 29 mars sker i samarbete med Partille Cykelklubb. Cykeltrenden är stark i Sverige och det driver på hotellen att paketera sina weekenderbjudanden.

- Vi märker en ökande efterfrågan på aktiva weekendpaket. Träningstrenden bara växer och människor med ett stillasittande jobb vill röra på sig när de är lediga. Gärna i kombination med boende på ett bra hotell och en god middag, säger Countryside Hotels marknadschef Bibi Rydbacken.

På cykelhelgerna erbjuds träningspass i terräng och på landsväg, teoripass, cykelvård, teknik och taktik. Allt varvas förstås med god mat i hotellets White Guide-restaurang. Nääs Fabriker Hotell & Restaurang har flera inplanerade cykelhelger nu under våren. Den 29-30 mars arrangerar hotellet en mountainbikehelg och den 10-11 maj blir det fokus på landsvägscykling. Den 5-6 juli arrangeras även en Triathlonhelg där instruktörerna kommer vara kända namn inom sporten; Fredrik Belin (cykling), Cecilia Raymond (löpning) samt Peter Ahlberg (simning).

- Cykelintresset och hälsomedvetenheten hos gemene man har exploderat de senaste åren och vi ser inget stopp. Cykling är tillgängligt, skonsamt, mjukt, socialt och ger snabbt resultat, säger Fredrik Belin på Partille Cykelklubb som leder träningen på Nääs Fabriker.

Det ökade intresset av cykling märks inte minst i att antalet cykelklubbar ökar och det arrangeras fler motionslopp runt om i Sverige. Nääs Fabrikers satsning är bara en av flera anläggningar inom Countryside Hotels som vänder sig till en sportigare målgrupp. Weekendpaket med program av fysiska aktiviteter av olika slag arrangeras runt om i landet, bland annat på Högbo Brukshotell i Sandviken utanför Gävle, som arrangerar en Träningsweekend den 11-13 april och en Trimex Bike Weekend den 23-25 maj.

Kontakt för mer information och bilder:
Bibi Rydbacken, Countryside Hotels, bibi.rydbacken@countrysidehotels.se t. 0708-96 18 11
Fredrik Belin, Partille Cykelklubb, 0708 – 939 166

Om Countryside Hotels
Countryside Hotels grundades 1983 och ägs gemensamt av ca 45 privatägda hotell som alla ligger i vackra omgivningar runt om i Sverige. www.countrysidehotels.se