Storsätra Fjällhotell

Storsätra Fjällhotell blir del av Countryside Hotels

1939 öppnade Margit Jonsson Dalarnas första fjällhotell. Med endast ett par rum och mycket enkel standard, välkomnade hon sina gäster till den storslagna fjällvärlden. Några år senare började Margit och hennes bror Hans att utveckla hotellet och under 50-talet ritade Ralph Erskine, som var trogen gäst, utbyggnaden av restaurang och sällskapsdel.

Idag ägs och drivs hotellet av Helena och Lars Ericson och paret satsar på skapa en känsla av genuinitet och njutning.

- Vi erbjuder ett 4 – stjärnigt hotell mitt i vackra Grövelsjöfjällen. Hos oss vill vi att man skall uppleva det äkta, personligt och inspirerande. Både på hotellet och fjället.

Storsätra Fjällhotell blir Countryside Hotels fjärde anläggning i Dalarna.

Läs mer om Storsätra Fjällhotell på http://www.countrysidehotels.se/hotell/storsatra-fjallhotell

Kontakt för mer information:

Anna Madsen, Countryside Hotels, anna.madsen@countrysidehotels.se t. 0730 63 63 05
Lars Ericson, Storsätra Fjällhotell, lars.ericson@storsatra.se

Countryside Hotels grundades 1983 och ägs gemensamt av de ca 45 medlemsanläggningarna som alla ligger i natursköna omgivningar mellan Hälsingland i norr och Skåne i söder. Sedan 1997 ingår Countryside Hotels i Historic Hotels of Europe. www.countrysidehotels.se