Tyst smålänning blir del av Countryside Hotels

Asa Herrgård, med anor från 1700-talet blir nu en del av Countryside Hotels. Herrgården som ligger vid Asasjön utanför Lammhult i Småland, drivs av familjen Svensson och satsar på att kombinera storslagen natur med ett levande aktivitetsprogram.

”Asa Herrgård är ett perfekt komplement till våra andra medlemshotell och därför känns det enormt kul att de nu blir en del av Countryside Hotels,” säger Anna Madsen, marknadschef på Countryside Hotels.

Ligger i tyst zon

Asa Herrgård ligger i en så kallad tyst zon, vilket innebär besökarna slipper störande ljud från flyg och stora vägar. Men det är inte bara tystnad på Herrgården, ägarna har också satsat på att ge besökarna många möjligheter att aktiveras och underhållas. Man håller bland annat regelbundna mordgåtor och möjligheter till både jägarexamen och kräftfiske. Dessutom är Herrgården en populär destination för bröllop och konferenser.

”Vi älskade personerna inom Countryside Hotels från första stund och för oss passar det perfekt att bli en del av en organisation som förstår vår satsning på kvalitet och upplevelser,” säger Johanna Rangrost Ahlström på Asa Herrgård.

Fler möjligheter

Som del av Countryside Hotels får Asa Herrgård möjlighet att nå ut till ännu fler potentiella gäster från Sverige och andra länder. Dessutom öppnas möjligheter till nya typer av paket och evenemang tillsammans med organisationen.

”Man känner direkt när man hittat rätt, som med Asa Herrgård, där vi tillsammans kan lyfta fram herrgårdens fantastiska miljö och utbud,” säger Anna Madsen.

Countryside Hotels grundades 1983 och ägs gemensamt av de ca 40 medlemsanläggningarna som alla ligger i natursköna omgivningar mellan Hälsingland i norr och Skåne i söder. Sedan 1997 ingår Countryside Hotels i Historic Hotels of Europe. www.countrysidehotels.se