COWI rekryterar marknadschef inom processindustri

COWI rekryterar marknadschef inom processindustri

COWI stärker verksamheten inom division industri med en ny marknadschef, Håvard Hansen, till avdelningen Process & Projekt.

– COWI är ett väletablerat namn inom processindustrin. Det som lockade mig hit är att det finns en sådan bredd och kompetens som gör att vi kan hantera kundernas behov på ett bra sätt - vi kan ta ansvar för alla delar i ett projekt, vilket är en extrem styrka. Det känns mycket bra att vara här och jag ser fram emot att vara med och utveckla verksamheten, säger Håvard Hansen.

Håvard Hansen kommer närmast från Neste Engineering Solutions där han arbetade som marknadschef för Skandinavien och var även med och utvecklade kontoret i Sverige. Dessförinnan har han arbetat på Ferroman och Samsung.

Han tog examen vid Bond University i Australien 2004 med inriktning marknadsföring och försäljning. De senaste 12 åren har han arbetat inom processindustrin, med bland annat stora EPCM-projekt (Engineering, Procurement and Construction Management) inom petrokemi, hamnar och terminaler.

– Jag är mycket glad över att välkomna Håvard Hansen till COWI. Hans breda erfarenhet och kompetens inom försäljning och marknadsföring kommer vara ett mycket positiv tillskott för vår fortsatta utveckling framöver, säger Stefan Mattsson, avdelningschef för Process & Projekt på COWI.

Håvard Hansen tillträdde den 12 augusti 2019.

Stefan Mattsson, avdelningschef Process & Projekt, COWI
stmn@cowi.com