Bild: COWI Projektbyrån

Ny vd för COWI Projektbyrån

Niklas Lögdström har utsetts till ny vd för COWI Projektbyrån och tillträder den 1 februari 2019. Samtidigt tillträder Emma Eklöf som vice vd. Båda har arbetat länge i företaget varav flera år i ledande befattning, senast som avdelningschefer.

- Vi har ett väl fungerande affärskoncept, och jag ser fram emot att fortsatt driva vår positiva utveckling tillsammans med Emma Eklöf och övriga i ledningsgruppen, säger Niklas Lögdström.

Förändringen i ledningen sker eftersom Jonas Hellström efter 19 framgångsrika år väljer att kliva av vd-rollen, för att i stället fokusera på att arbeta i projekt.

- Niklas Lögdström och Emma Eklöf har båda varit viktiga i den utveckling som resulterat i att COWI Projektbyrån idag är ett av Stockholms mest framgångsrika projektledningsföretag. Med dem på plats och med starka band till COWI, Arkitema och AEC, är jag säker på att vi kommer att få se fortsatt framgång de kommande åren, säger Rasmus Ødum, COO på COWI.

COWI Projektbyrån är sedan 2017 en del av COWI, och i portföljen finns en rad omtalade projekt, bland annat Kungliga Operan, Nationalmuseum, Östermalmshallen, Kulturhuset, Danderyds centrum och Framtidens Akademiska i Uppsala.

Kontakt:
Niklas Lögdström