Bild: Vasakronan/EGA/TMRW

COWI flyttar till nytt, klimatsmart kontor i centrala Göteborg

Efter flera års letande är det äntligen klart. Första kvartalet 2022 flyttar COWI sitt svenska huvudkontor till nybyggda Platinan vid Lilla Bommen i Göteborg. Centralt, modernt, flexibelt och klimatsmart!

– Genom att flytta kontoret till ett nybyggt hus med hög klimatambition, ett attraktivt läge och nära till kommunikationer, vill vi visa att COWI är ett företag att räkna med både nu och i framtiden, för våra medarbetare, kunder och samarbetspartners, säger Anders Wiktorson, vd COWI Sverige.

Vasakronan, som äger Platinan, beskriver det som en samlingsplats med 60 000 kvadratmeter kontor, samarbetsytor, hotell och event. Platinan miljöcertifieras enligt Leed Platinum.

– Som teknikkonsulter är vi starkt involverade i Göteborgs stadsutveckling i projekt som Västlänken, Marieholmsförbindelsen och nya Hisingsbron, och det känns som ett naturligt steg att vi nu flyttar kontoret och blir en del av den nya Älvstaden, säger Anders Wiktorson.

Platinan beräknas vara klar under 2021 och COWI planerar flytten till första kvartalet 2022.

Emma Agneborg, kommunikationschef COWI
emag@cowi.com

Kategorier

Pontus Haag

Presskontakt Kommunikationschef Sverige +46 10 850 13 64

Om COWI

Tillsammans med kunder, partners och medarbetare skapar vi en framtid där människor och samhällen växer och utvecklas. Det gör vi genom samarbeten där vi skapar hållbara och vackra lösningar som förbättrar livskvaliteten för människor i dag och för kommande generationer.

Vår utgångspunkt är att skaffa oss en djup förståelse för våra kunder, deras ambitioner och utmaningar. Det är vad som kännetecknar oss. Det är så vi skapar långsiktigt värde.

Vi finns huvudsakligen i Skandinavien, Storbritannien, Nordamerika och Indien och har för närvarande 6 900 medarbetare som erbjuder expertis inom teknik, arkitektur, energi och miljö.

COWI
Vikingsgatan 3