COWI tecknar nytt ramavtal med Vattenfall inom bland annat solkraft och vindkraft.

COWI tecknar nytt ramavtal med Vattenfall

Nyligen signerade COWI och Vattenfall ett nytt ramavtal inom bland annat solkraft och vindkraft.

- Vi är glada och stolta över att ha fått förtroendet att återigen arbeta tillsammans med Vattenfall som är en viktig spelare i omställning till grön energi där COWI kan bidra med vår erfarenhet och kunskap, säger Per Järpler, marknadschef el och automation på Industri på COWI.

COWI har tidigare haft liknande ramavtal med Vattenfall vilket innebär att det finns god erfarenhet av samarbete genom tidigare uppdrag. COWI kommer att kunna erbjuda bra stark kompetens inom vindkraft- och solkraft med kunskap från både Sverige och Danmark och kunna bidra till en effektiv grön omställning.

- Hela samhället står inför en grön omställning därför är det viktigt att bidra just med att utveckla hållbar energi som sol och vind. Vi vill även vidareutveckla vårt samarbete och bidra till den gröna omställningen genom att addera expertis inom nya områden som exempelvis processutveckling. Processkunnandet i kombination med förmågan att kunna driva stora komplexa projekt är viktiga för en effektiv grön omställning, säger Karin Genemo chef för division Industri på COWI.

Ramavtalet löper under tre år och omfattar bland annat solkraft, vindkraft och tjänster inom flera kompetensområden, såsom konstruktionstjänster inom el, mark och bygg.

Karin Genemo, divisionschef Industri, COWI
kngo@cowi.com

Taggar

Maijlén Svelenius

Presskontakt Kommunikationsstrateg Sverige 010-850 10 06

Vi levererar 360-graderslösningar

Vi har kontor över hela världen, och kombinationen av global närvaro och lokala kunskaper gör att vi kan åta oss projekt överallt i världen – stora som små. Vid varje given tidpunkt arbetar vi med över 14 000 projekt.

COWI har över 85 års erfarenhet av branschen och är ett av de ledande företagen i sin nisch, eftersom våra över 6500 medarbetare är ledande inom sina respektive nischer. Tillsammans med våra kunder skapar vi morgondagens fungerande, hållbara samhällen.

COWI
Skärgårdsgatan 1