COWI tecknar nytt ramavtal med Vattenfall inom bland annat solkraft och vindkraft.

COWI tecknar nytt ramavtal med Vattenfall

Nyligen signerade COWI och Vattenfall ett nytt ramavtal inom bland annat solkraft och vindkraft.

- Vi är glada och stolta över att ha fått förtroendet att återigen arbeta tillsammans med Vattenfall som är en viktig spelare i omställning till grön energi där COWI kan bidra med vår erfarenhet och kunskap, säger Per Järpler, marknadschef el och automation på Industri på COWI.

COWI har tidigare haft liknande ramavtal med Vattenfall vilket innebär att det finns god erfarenhet av samarbete genom tidigare uppdrag. COWI kommer att kunna erbjuda bra stark kompetens inom vindkraft- och solkraft med kunskap från både Sverige och Danmark och kunna bidra till en effektiv grön omställning.

- Hela samhället står inför en grön omställning därför är det viktigt att bidra just med att utveckla hållbar energi som sol och vind. Vi vill även vidareutveckla vårt samarbete och bidra till den gröna omställningen genom att addera expertis inom nya områden som exempelvis processutveckling. Processkunnandet i kombination med förmågan att kunna driva stora komplexa projekt är viktiga för en effektiv grön omställning, säger Karin Genemo chef för division Industri på COWI.

Ramavtalet löper under tre år och omfattar bland annat solkraft, vindkraft och tjänster inom flera kompetensområden, såsom konstruktionstjänster inom el, mark och bygg.

Karin Genemo, divisionschef Industri, COWI
kngo@cowi.com

Kategorier

Pontus Haag

Presskontakt Kommunikationschef Sverige +46 10 850 13 64

Om COWI

Tillsammans med kunder, partners och medarbetare skapar vi en framtid där människor och samhällen växer och utvecklas. Det gör vi genom samarbeten där vi skapar hållbara och vackra lösningar som förbättrar livskvaliteten för människor i dag och för kommande generationer.

Vår utgångspunkt är att skaffa oss en djup förståelse för våra kunder, deras ambitioner och utmaningar. Det är vad som kännetecknar oss. Det är så vi skapar långsiktigt värde.

Vi finns huvudsakligen i Skandinavien, Storbritannien, Nordamerika och Indien och har för närvarande 6 900 medarbetare som erbjuder expertis inom teknik, arkitektur, energi och miljö.

COWI
Vikingsgatan 3