COWI tecknar ramavtal med Göteborgs Stads Parkeringsbolag

COWI tecknar ramavtal med Göteborgs Stads Parkeringsbolag

COWI har tilldelats ramavtal av Göteborgs Stads Parkeringsbolag för tjänster inom tillgänglighet- och parkeringsutredningar.

Parkeringsbolaget erbjuder hållbara parkerings- och mobilitetslösningar och har en aktiv del i stadsutvecklingen i Göteborg. Parkeringsbolaget bidrar med kompetens i ett tidigt skede i olika stadsprojekt för att skapa hållbara parkeringslösningar som främjar mobilitet och nya resvanor.

Ramavtalet omfattar tillgänglighet- och parkeringsutredningar – ett kvalitativt verktyg för att i stadsbyggnadsprocessen förstå helheten av mobilitet och tillgänglighet i områden i staden.

– Vi är mycket glada över detta avtal och vi är stolta över att ha fått förtroendet av Parkeringsbolaget. Det är mycket glädjande att COWI numera kan bidra till Parkeringsbolagets vision att vara en motor för hållbar mobilitet i Göteborg, säger Pär Sköld, gruppchef för Trafik på COWI.

Ramavtalet gäller under tre år med option på förlängning på ett år.

Pär Sköld, gruppchef Trafik, COWI
prsd@cowi.se