Susanna Ohlin blir ny divisionschef för Samhällsbyggnad på COWI

Susanna Ohlin blir ny divisionschef för Samhällsbyggnad på COWI

Susanna Ohlin har utsetts till ny chef för division Samhällsbyggnad på COWI i Sverige. Hon kommer närmast från Rambøll där hon haft rollen som affärsområdeschef för södra och västra Sverige.

- Jag är mycket glad att välkomna Susanna Ohlin som ny chef för vår division Samhällsbyggnad. Med sin mångåriga erfarenhet inom samhällsbyggnad och goda ledaregenskaper är hon mycket väl lämpad för att utveckla och driva divisionen. Hon är en dedikerad ledare som inspirerar och genomgående leder sina team till att leverera starka resultat, säger Anders Wiktorsson, VD för COWI i Sverige.

Med ny divisionschef ska COWI flytta fram sin position ytterligare inom samhällsbyggnad och stärka verksamheten för att möta behovet av hållbar infrastruktur och stadsutveckling och de satsningar inom grön omställning Sverige står inför.

- Det känns väldigt roligt att bli en del av COWI och jag är stolt över förtroendet att få vara med och utveckla divisionen till att bli en ännu större spelare inom samhällsbyggnad, säger Susanna Ohlin. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med alla engagerade och kompetenta medarbetare på COWI och att förverkliga företagets vision och ledstjärna att göra världen mer hållbar.

Susanna Ohlin tillträder tjänsten som divisionschef för Samhällsbyggnad den 30 augusti.

Anders Wiktorson, vd COWI i Sverige
ASWN@cowi.com

Taggar

Maijlén Svelenius

Presskontakt Kommunikationsstrateg Sverige 010-850 10 06

Vi levererar 360-graderslösningar

Vi har kontor över hela världen, och kombinationen av global närvaro och lokala kunskaper gör att vi kan åta oss projekt överallt i världen – stora som små. Vid varje given tidpunkt arbetar vi med över 14 000 projekt.

COWI har över 85 års erfarenhet av branschen och är ett av de ledande företagen i sin nisch, eftersom våra över 6500 medarbetare är ledande inom sina respektive nischer. Tillsammans med våra kunder skapar vi morgondagens fungerande, hållbara samhällen.

COWI
Skärgårdsgatan 1