Craft blir ny partner till hårdsatsande Växjö DFF

Craft blir ny partner till hårdsatsande Växjö DFF

Sportvarumärket Craft inleder ett nära samarbete med succéklubben Växjö DFF. På bara några år har den småländska föreningen gått från divison 1 till Damallsvenskan. Nu siktar klubben på att tillsammans med Craft etablera sig i högsta serien och även ta klivet ut i Europa.

”Det känns fantastiskt roligt att samarbeta med en klubb som fokuserar på dam- och flickfotboll”, säger Stefan Persson, VD på Craft. ”Vi har satsat väldigt mycket på vår Teamwear-kollektion och bland annat tagit fram plagg specifikt utvecklade för damidrott. Det ska bli mycket spännande att få vara en del av Växjö DFF:s tuffa satsning både nationellt och förhoppningsvis på sikt även internationellt.”

Växjö DFF grundades 2014 som en renodlad dam- och flickfotbollsförening. På endast tre säsonger har klubben avancerat hela vägen till Damallsvenskan efter en överlägsen serieseger i Elitettan 2017. Föreningens högt ställda mål innefattar bland annat spel i Champions League 2020.

Det nytecknade samarbetet mellan Craft och Växjö DFF innebär att Craft levererar matchställ, träningsplagg och klubbkläder till samtliga lag i föreningen.

”Det ska bli jätteroligt att jobba tillsammans med ett så bra svenskt varumärke som Craft”, säger Frida Andersson, försäljningschef i Växjö DFF. ”Craft andas kvalité och det känns inspirerande att vi blir varumärkets första partner i Damallsvenskan. Det är också extra roligt att kollektionerna har anpassats efter dam- och flickspelare.”

Samarbetat är på fyra år och sträcker sig över säsongen 2021.