Här är kampanjen som hyllar Vasaloppets veteraner

Här är kampanjen som hyllar Vasaloppets veteraner

Idag startar Craft Sportswear en hyllningskampanj till Vasaloppets veteraner inför Vasaloppet den 5 mars. Kampanjen är en hyllning till de som alltid finns där för den idrott som vi gemensamt älskar.

Kampanjen innehåller åtta porträtt av veteraner med bild och intervjuer och kortare filmer som illustrerar såväl klokhet som kämpaglöd.

Hyllningskampanjen kommer främst att synas i digitala kanaler men inkluderar även nedslag i nationell dagspress. Som en avslutning på kampanjen kommer en porträttateljé skapas utmed Vasaloppsspåret. Denna allé avslutas med att Craft erbjuder torra strumpor till frusna deltagare. Just torra fötter är en av flera väl beprövade tips från just dessa erfarna åkare.

Kampanjen sammanfattas och går under temat "År efter År. Med hjärta och Pannben". Något som vi på Craft tycker sammanfattar veteranerna på ett fint sätt.

- Veteranerna är bland det viktigaste vi har för längdskidåkningen. De har alltid funnits där och har därigenom spridit kunskap, passion och intresset för utvecklingen inom längdskidåkning. Vi anser att de förtjänar all respekt och det vill vi i denna kampanj gestalta och lyfta fram. Alla som står på startlinjen första söndagen i mars har dessa hjältar att tacka för mycket, säger Jan Kaspersson, Marknadschef, Craft Sverige

- Vi är stolta att veteranerna har blivit utvalda som goda förebilder och får visa oss i ett offentligt sammanhang, säger Lennarth Larsson, Veteranklubben

Från Vasaloppet menar man att veteranerna är viktiga ambassadörer.

- Veteranerna är våra mest trogna kunder och viktiga ambassadörer för Vasaloppet. När en av våra partner väljer att hylla dessa hjältar är det ett extra fint exempel på hur ett gott samarbete direkt ger någonting tillbaka till våra deltagare. Både i form av tips och råd till nyare deltagare men också för att lyfta våra mest erfarna åkare, säger Lena Hermansson, Vasaloppet

På Vasaloppsmässan i Sälen och Mora kommer porträtt av veteranerna samt filmklipp att visas.

För hela kampanjen se: www.craftsportswear.com/veteran