Createbolaget Sally R’s VD utsedd till en av Sveriges mest innovativa entreprenörer under Innovationsriksdagen 2017.

Det var under middagen på Sveriges Innovationsriksdag den 25e April 2017 som Viktor Kjellberg från Createbolaget Sally R utnämndes till stipendietagare av ÅForsk prestigefyllda entreprenörsstipendium. I år valdes 12 entreprenörer ut av ÅForsk som genom Swedish Incubators & Science Parks unika nätverk av innovationsmiljöer söker morgondagens mest lovande entreprenörer.

Createbolaget Sally R använder rymdteknik på jorden för att spara energi i byggnader samtidigt som ett hälsosamt inomhusklimat garanteras. Bolaget, som grundades av bröderna Fredrik Edström och Anders Edström i början av 2016, har redan lyckats göra avtryck på marknaden. Under året kommer ett pilotprojekt sjösättas där man genom innovativa lösningar satsar på att sänka energiförbrukningen i fastigheter, för ett hållbart samhälle.

- Det känns inspirerande att få ett så tidigt erkännande om att vi är på rätt väg. Samtidigt är vi medvetna om att det krävs hårt arbete innan vi når vårt långsiktiga mål, säger Viktor Kjellberg, VD på Sally R.

För att lyckas nå det långsiktiga målet och bidra till hållbarhet i samhället belyser Kjellberg vikten av teamet, att ha roligt och viljan att utvecklas.

- Vi har ett bra team som det är fantastiskt roligt att arbeta i och vi tänker fortsätta ha roligt tillsammans genom att utveckla både bolaget och oss själva. Även om det är ett personligt pris skulle det inte vara möjligt utan Fredrik och Anders. Heller inte utan Create och det nätverk vi har runt omkring oss, säger Viktor Kjellberg

Kontakt: Viktor Kjellberg, +46 73-553 55 77

Om ÅForsk:
ÅForsk bildades 1985 och är arvtagare efter den år 1895 startade Ångpanneföreningen. ÅForsk har till ändamål att verka för forskning och utveckling i första hand inom: Energi, Miljö, Säkerhet & Hållbarhet, Infrastruktur, Materialteknik, Processer och produkter från förnyelsebara råvaror. ÅForsk är den största aktieägaren i det börsnoterade ÅF AB. Medel för forskningsanslag och stipendier erhålles genom utdelningar från bolaget.

• växtzon
  • sir17
  • åforsk
  • rymdteknik