Creditsafe integrerar kreditupplysning i Fortnox

Creditsafe integrerar kreditupplysning i Fortnox

Creditsafe har ingått ett samarbete med Fortnox, Sveriges ledande leverantör av internetbaserade program för småföretagare, föreningar samt redovisnings- och revisionsbyråer. Samarbetet innebär att Creditsafes kreditupplysningstjänst och adresshämtning nu finns integrerat i Fortnox affärssystem – samt att deras användare får möjlighet att ta kvalitativa kreditupplysningar direkt i programmet.

Fortnox tillhandahåller affärssystem och internetbaserade lösningar som håller ordning på offerter, order, fakturering, tidredovisning, arkiv och löner samt möten och affärskontakter. Med sina 45 000 kunder och fler än 100 000 användare går företaget under parollen ”småföretagens bästa vän”.

Tack vare samarbetet mellan Creditsafe och Fortnox, kan Fortnox användare nu minska risken för kreditförluster och använda tilläggstjänsten Fortnox Kreditupplysning för att bevaka och ta kreditupplysningar på sina kunder. De kan dessutom kostnadsfritt hämta in adressuppgifter på nya kunder och leverantörer samt omedelbart få information om när en förändring skett i Bolagsverkets eller Kronofogdemyndighetens register.

Creditsafe har sedan tidigare ett större nätverk av partners och även lång erfarenhet av olika typer av integrationslösningar för företag. Vi ser samarbeten som en förlängning av vår egen organisation och en förutsättning för att vara innovativa och skapa mervärden för våra kunder. Självklart skräddarsyr vi integrationslösningar direkt anpassade efter varje företags speciella behov.

För mer information om Creditsafe integrationslösningar för företag, vänligen kontakta vår support på support@creditsafe.se eller ring 031-725 50 50.