Göteborg Stad förlänger avtal med Creditsafe

Göteborg Stad förlänger avtal med Creditsafe

I slutet av 2012 fick Creditsafe förtroendet att leverera kreditupplysningstjänster till Göteborg Stad och dess kranskommuner. Nu har Göteborgs Stads Upphandlingsbolag beslutat att förlänga sitt avtal med Creditsafe i ytterligare 12 månader.

Matilda Olenmark på Göteborgs Stad Upphandlingsbolag kommenterar:

”Under avtalsperioden sker kontinuerliga uppföljningar för att säkerställa att leverantören följer i ramavtalet ställda krav. Detta innefattar allt från miljö och kvalitet till kvalificeringsvillkor och beställarsynpunkter. Creditsafe har under avtalsperioden uppfyllt avtalsvillkoren och redovisat samtliga efterfrågade uppgifter. Därför har också beslut fattats om att förlänga avtalet i ytterligare 12 månader."

När förlängningen träder i kraft har samarbetet varat i två år och förlängningen avser perioden december 2014 till december 2015. Ramavtalet avser bland annat kreditupplysningstjänster, bevakningstjänster samt analys- och beslutsstöd.

Telefon 070-628 08 99 eller via e-post krister.jonsson@creditsafe.se

Telefon 070-030 36 37 eller via e-post sandra.andersson@creditsafe.se