Creuna rekryterar Head of Design från iZettle

Förändringen av konsumentbeteenden utmanar idag alla branscher. Helhetsupplevelsen av varumärken blir allt viktigare och det är en av anledningarna till att Christofer Blom lämnar sin position som Design Lead på iZettle för att axla rollen som Head of Design and Communication i Stockholm på CX-byrån Creuna.

Tillbaka till byråsidan

– Christofer är precis vad vi behöver just nu på Creuna, säger Johanna Fagrell Köhler, VD på Creuna i Sverige. Vi har den senaste tiden sett en ökat efterfrågan av digital transformation och vi jobbar mycket mer internationellt. Christofers erfarenhet från iZettles utrullning över världen kommer att hjälpa oss och våra kunder att ta en ännu starkare position på CX-kartan.

För Christofer är rollen på byråsidan inte ny – han arbetade tidigare på bl a Icon Medialab och Britny. Han resonerar kring valet att lämna ett starkt varumärke:

– Det som lockar mig är att leda ett kraftfullt team som arbetar med många varumärken. Då kan jag använda alla mina erfarenheter i ett sammanhang som ser till helhetsbehoven hos företag och organisationer. Det går inte skapa nya digitala lösningar utan att ha en förståelse för affärsstrategi, varumärke och kommunikation. Eller den tekniska komplexiteten som de flesta av oss är beroende av. Det känns lyxigt att ha kollegor som ser ett självklart samband mellan alla discipliner.

Fler vill bygga starka kundupplevelser

Creuna har det senaste året upplevt hur fler uppdragsgivare inom både B2C och B2B efterfrågar ett helhetsansvar inom alla aspekter av CX (Customer Experience). Med kunder som bl a Stockholm Stad, Sveriges Riksdag, Skärgårdsstiftelsen, Roxtec, Liseberg, Libero och WW Viktväktarna har Creuna under 2020 märkt hur både privata och offentliga aktörer tänker om. Något som Corona-krisen har gjort ännu tydligare.

Helhetsgrepp om kundresan

– Det handlar inte längre enbart om att leverera stabila lösningar för webben, förklarar Johanna Fagrell Köhler. Det har vi alltid varit kända för, men dagens uppdragsgivare inser också att de snabbare behöver digitaliseras och bryta silos inom sina organisationer, och att de därför behöver en partner som kan ta ett helhetsgrepp om kundresan och ha förståelse för de hållbarhetsutmaningar som vi alla står inför.

– Ja, precis, tillägger Christofer. Området jag ska leda är en viktig pusselbit i att förflytta varumärken hos de företag som är på väg eller i uppstarten på den resan.

• customerexperience
  • digital
  • design
  • creuna