Malmö stad väljer Creuna som kommunikationsbyrå

Malmö stad meddelade i veckan att de väljer att förlänga samarbetet med kommunikationsbyrån Creuna.
– Det är såklart oerhört hedrande och just nu viktigare än någonsin, säger Anna Bostam, byråchef för Creunas kontor i Malmö. Svartmålningen av Malmö, från bland annat vissa grannkommuner, verkar orimlig när vi ser allt arbete från stadens olika förvaltningar, fortsätter hon. Creunas uppdrag som Malmö stads kommunikationsbyrå har hittills lett till olika uppdrag, från att uppmana Malmöbor att packa krislådor eller att sluta fimpa på gator och torg till strategiskt arbete för att skapa samarbeten mellan staden och näringslivet i projekt som berör unga jobb, besöksnäring eller hållbarhet.
– Att arbeta med Malmö stad innebär en variation av projekt, interna och externa, och som på olika sätt ska hjälpa, informera eller engagera dem som bor, verkar eller besöker Malmö, förklarar Anna Bostam. Kommande projekt är bland annat en ny utställning för Malmö Museer, ett välkomstpaket för nyinflyttade och kommunikation till turister. Ett annat av de större projekten är att skapa ett mer användarvänligt gränssnitt för malmo.se.

För frågor, kontakta Anna Bostam, Agency Director Creuna Malmö, +46 709 540 699, anna.bostam@creuna.se

• Kommunal service