Amar Iylan, applikationskonsult på CRMK

Amar Iylan – ny applikationskonsult på CRMK

CRM-Konsulterna (CRMK) välkomnar Amar Iylan som applikationskonsult för Microsoft Dynamics 365 och Power Platform. En ny roll för den tidigare översättaren.

Närmast har Amar Iylan gått kurs inom ServiceNow, innan dess läste hon till webbutvecklare på IT-högskolan i Stockholm. Sedan tidigare har hon en kandidatexamen i engelsk litteratur samt en magisterexamen i audivisuell översättning arabisk-engelska. Under flera år har hon arbetat som översättare innan hon bestämde sig för att byta bana.

- Amar har gjort en fantastik resa de senaste åren och helt bytt yrkeskarriär, från översättare till applikationskonsult. Det visar verkligen på hennes förmåga att hitta framgångsrika lösningar och den drivkraft hon besitter. Vi är otroligt glada att hon valt oss, säger Kathrine Hogseth, vd för CRM-Konsulterna.

Att valet föll på CRMK var ingen slump för Amar. Förutom att hon ser stora möjligheter med plattformen är möjligheten att få lära sig mer och utvecklas i bolaget, den faktor som blev avgörande.

- Jag tror att vi bara sett början med no-code/low-code. Företag kommer alltmer att arbeta med automationer och appar för att effektivisera och underlätta vardagen för människor. Det var därför jag sökte mig till CRMK, för de ligger i framkant och har en stor kunskap om vad som händer inom plattformarna. Jag ser dessutom fram emot att få arbeta i detta team och ta del av deras kunskap, säger Amar.

Amar gillar utmaningar och har ett tydligt sikte på mål, vilket märks även på fritiden. Då spänner hon gärna pilbågen eller sätter några poäng när hon spelar med sitt para-basketbollag.

Välkommen till oss Amar!

Amar Iylan tillträdde rollen som Applikationskonsult, Microsoft Dynamics 365 och Power Platform, den 16 januari 2023.