Ronnie Tenggren, projektledare och verksamhetskonsult på CRMK

CRMK förstärker i region väst

CRM-Konsulterna (CRMK) växer organiskt och förstärker kompetensen i västra Sverige genom att välkomna Ronnie Tenggren som ny projektledare och verksamhetskonsult. Syftet är att komma närmare kunderna i regionen och skapa nya kontakter på plats.

Ronnie Tenggren kommer i sin roll att driva projekt och affärer samt bygga upp nya kundrelationer. Tidigare har han, under många år, arbetat på landets största telekombolag där han under en period var med och byggde upp ett helt nytt affärsområde. Han har också varit marknadsstrateg i två affärsområden i ett världsomspännande revisionsnätverk där han bland annat deltog i utvärderingen av nytt Marketing Automation-verktyg.

- Det är med stor glädje och förväntan som vi välkomnar Ronnie till oss på CRMK. Han har arbetat med digitalisering och utveckling av arbetssätt i olika verksamheter och har erfarenhet av att identifiera lösningar och driva projekt framåt. Tidigare har han arbetat både inom B2B och B2C och har en mycket god förståelse för kundernas utmaningar och vad som krävs för att ta nästa steg, säger Kathrine Hogseth, vd för CRM-Konsulterna.

Ronnie är en senior person och kommer i rollen som projektledare och verksamhetskonsult leda teamet och kunderna. Han har lång erfarenhet och har arbetat i komplexa projekt inom IT, sälj och kommunikation i nära samarbete med verksamheten, säger Kathrine.

- Jag hoppas kunna bidra med insikter in i organisationer utifrån ett nytt perspektiv. Jag vet också vilken kraft som finns i Microsoft Dynamics 365, framför allt Sales och Marketing-modulen och vilken möjliggörare det är för företag i tillväxt. Tillsammans med mina nya kollegor ser jag fram emot att växa CRMK på västkusten och hjälpa fler kunder att digitalisera sin verksamhet och skapa kundrelationer i världsklass, säger Ronnie.

CRMK arbetar med kunder över hela landet och har sedan tidigare medarbetare i regionen. Det är ett strategiskt val att växa i västra Sverige för att komma närmare befintliga kunder och kunna utöka samarbetet. Det öppnar även upp för nya möjligheter genom en starkare närvaro på plats.

Att Ronnie sökte sig till just CRMK beror dels på att han uppskattar de värderingar företaget står för - både när det gäller kunder och medarbetare. Och dels för att få jobba tillsammans med bolagets kompetenta medarbetare.

Fritiden ägnar Ronnie gärna åt fartfyllda aktiviteter som segling och skidåkning. Det ryktas även att han varit hövding på en söderhavsö, om än för en kort tid. Men det får han berätta mer om själv.

Välkommen till oss Ronnie!

Ronnie Tenggren tillträdde rollen som projektledare och verksamhetskonsult den 21 mars 2023