Kristine Risberg ny lösningsarkitekt på CRMK

Kristine Risberg ny lösningsarkitekt på CRMK

Vi hälsar Kristine Risberg välkommen till CRM-Konsulterna (CRMK) som lösningsarkitekt inom Microsoft Dynamics 365 och Power Platform. Med stor erfarenhet av Customer Service och Omnichannel kommer Kristine att tillföra många nya insikter till oss och våra kunder.

Kristine Risberg kommer närmast från ett stort resebolag där hon haft rollen som CRM & Power Platform Project Manager. Här har hon arbetat i ett så kallat fusion team – där utvecklare, konsulter och verksamhet suttit tillsammans. Hon har en mycket stor förståelse för hela plattformen och har i sitt arbete framgångsrikt lett implementeringen av Dynamics Omnichannel for Customer Service.

- Det är med stor glädje vi välkomnar Kristine till oss på CRMK. Hon har lång erfarenhet från servicebranschen och en mycket djup förståelse för hela plattformen och i synnerhet de delar som är kopplade till Dynamics 365 Service, Omnichannel och Customer Insights, säger Kathrine Hogseth, vd för CRMK.

Allt fler har börjat få upp ögonen för Microsofts kompletta erbjudande för kundservice – Dynamics 365 Service, Omnichannel och Microsoft Digital Contact Center. Det handlar om att utgå ifrån kundernas behov och att svara i rätt tid, med rätt svar i rätt kanal – oavsett om det är telefoni, chatt, SMS eller sociala medier. Verksamheternas behov har blivit alltmer komplexa i takt med att kundernas förväntning på personlig service ökat. Med hjälp av AI är det nu möjligt att analysera, förutse avsikter och förfrågningar från kunder och där med ge snabbare återkoppling som både är säkrare och mer träffsäker. Det innebär en modern ärendehantering där kunden är i fokus.

- Kristine har stor kunskap och erfarenhet av de nya möjligheterna som finns i plattformen och som drivs framåt av utvecklingen med AI och Copilot. Hon har en förmåga att överbrygga arkitektur och tekniska lösningar med affärsbehov och affärsmål på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Hon utgår alltid från verksamhetsperspektivet utan att tappa fokus på den tekniska lösningen. Med sin erfarenhet, och förståelse kring vilket värde man kan generera med denna plattform, kommer hon att ge både oss och våra kunder nya insikter kopplat till serviceerbjudandet - där vi ser en allt större efterfrågan, säger Kathrine.

Det var framför allt den positiva och nyfikna approachen till plattformen och nya lösningar, samt företagets förmåga att bygga partnerskap med kunderna, som fick Kristine att söka sig till CRMK. Här vill hon nu ta del av allas expertkompetens och fortsätta fördjupa sina kunskaper för att hjälpa kunder framåt i deras digitala resa som främjar kundrelationer.

- Jag vill initialt lära känna alla nya kollegor och dyka ner i all den specialkompetens och erfarenhet som de besitter men också att få hjälpa kunder med deras utmaningar i alla spännande uppdrag. Vidare ser jag fram emot att få vara med i den fina gemenskap och det starka nätverks som finns hos CRMK, säger Kristine.

På fritiden kallbadar och sover gärna Kristine under bar himmel. Kanske tillsammans med en arkeologisk rapport om järnåldern? Syr även bokstavligen sina egna kläder då hon återskapar historiska dräkter.

Välkommen till oss Kristine!

Kristine Risberg tillträdde rollen som lösningsarkitekt den 2 april 2024.