CRMKs Hållbarhetsplattform

Vi på CRMK stödjer FNs globala mål

Under 2023 har vi på CRM-Konsulterna (CRMK) utarbetat vår hållbarhetsstrategi som är kopplad till vår vision - Alla organisationer ska nå sin fulla potential genom digital utveckling med hållbart värde. Vi som företag vill medverka till en mer hållbar värld och tror att alla kan bidra utifrån bästa förmåga.

Vi har valt ut 5 av de globala målen där vi känner att vi kan göra mest skillnad:

• Mål 4 – God utbildning för alla
  • Mål 8 – Anständiga arbetsvillkor och ekonomisk tillväxt
  • Mål 9 – Hållbar industri, innovationer och infrastruktur
  • Mål 10 – Minskad ojämlikhet
  • Mål 17 – Genomförande och globalt partnerskap

I vår strategi har vi utformat tre fokusområden som vägleder oss i vårt hållbarhetsarbete och som stödjer oss för att skapa värde och effekt.

De tre fokusområdena bildar vår hållbarhetsagenda:

• Humana relationer främjar dialog
  • Effektiva arbetssätt gynnar samverkan
  • Digital utveckling möjliggör innovation

Vi på CRMK vet att digital utveckling ger ett hållbart värde och främjar en organisations potential. Vi utmanar och vi utvecklar!

- För oss på CRMK är det självklart att stödja FNs globala mål och att arbeta för en mer hållbar värld. Vår nya hållbarhetsplattform speglar våra värderingar: Ärlighet, Kompetens och Win-win och är förankrad i vår vision. Våra fokusområden hjälper oss även i vårt dagliga arbete där målsättningen är att alltid leverera hållbart värde – för våra medarbetare, våra kunder och partners, säger Kathrine Hogseth, vd, CRMK.

Följ med oss mot en mer hållbar värld!