CRMK ny partner till Projectum i Sverige

CRMK ny partner till Projectum i Sverige

CRM-Konsulterna (CRMK) och Projectum inleder ett samarbete där CRMK blir det första partnerföretaget i Sverige. Projectum, som är utsett av Microsoft till en av de globala ledarna inom projektportföljhantering (PPM), levererar heltäckande företagslösningar för stora organisationer.

Med över 20 års erfarenhet, utvecklar och integrerar Projectum verktyg i världsklass för projekt- och portföljhantering. Det nya partnerskapet är viktigt och betydelsefullt för bägge parter.

- Projectum och CRMK delar en passion: Genom att använda vår gemensamma erfarenhet och kompetens, rätt verktyg och lösningar, kan vi tillsammans hjälpa våra kunder att fokusera på sin kärnverksamhet och bli framgångsrika. Det är grunden för vårt samarbete, säger Philip Bronsztejn, vd för Projectum.

Han får medhåll av Kathrine Hogseth, vd för CRMK:

- Tillsammans med Projectum ser vi ett långsiktigt samarbete där vi kan erbjuda det främsta PPM-verktyget på marknaden som verkligen kommer hjälpa organisationer som vill driva effektiva projekt och program. Med PPM får kunden en helhet som gör att de enkelt kan följa upp, planera och exekvera projekt och program i sin organisation. Det är verkligen win-win!

Baserat på Microsoft Power Platform erbjuder Projectum flexibla lösningar för strategi, ekonomi och resurshantering för projektportföljhantering med en solid lösning som ger toppmoderna rapporter och analyser.

- CRMK är en av de ledande partnerna till Microsoft i Sverige inom Power Platform, vilket är en utmärkt grund för att ta sig an Power PPM-produkten och bli en kompetent implementeringspartner, säger Philip Bronsztejn.

CRMK blir det första företaget i Sverige som erbjuder implementation av produkten.

- Det här är helt i linje med hur vi på CRMK vill utöka vårt erbjudande till våra kunder. Vi är experter på Microsoft Dynamics 365 och Power Platform och bygger starka partnerskap som utvecklar kundernas affärer, säger Kathrine Hogseth.

Projectum söker alltid sätt att växa på utifrån vad som är bäst för kunderna och här blir CRMK en viktig del av den tillväxten. Philip Bronsztejn avslutar:

- Vi är glada att CRMKs team blir en del av Projectums partnerkanal. Deras expertis, drivkraft och kunskap om kundrelationer kommer att stärka båda företagens position på den svenska marknaden.

Om Projectum

Projectum, som är utsett av Microsoft till en av de globala ledarna inom projektportföljhantering (PPM), levererar heltäckande företagslösningar för stora organisationer. Med över 20 års erfarenhet formar och upprätthåller de den moderna arbetsplatsen på alla organisationsnivåer. De möjliggör effektiv portfölj-, projekt- och arbetsledning genom att kombinera expertkunskap om de senaste teknologierna från Microsoft, ett djupt intresse för moderna arbetsmönster och erfarenhet från verkliga uppdrag.

De är alltid i framkant när det gäller strategi och teknologi, erbjuder modern praxis utifrån bransch, innovativa produkter i världsklass, lösningar samt konsulttjänster för implementering av projektportfölj och resurshantering. Och har så klart redan AI-funktionalitet med i sin lösning.

Dynamics 365 CE, Partner of the Year 2023 i Sverige