Benedikt Bergmann, vd på CRM Konsulterna DE

CRMK startar upp i Tyskland

CRM-Konsulterna (CRMK) växer och startar nu upp i Tyskland. Benedikt Bergmann blir vd för det nya bolaget som kommer att ha sitt säte i Frankfurt.

Med möjligheten att komma närmare kunderna i Europa och en ökad efterfrågan, startar nu CRM Konsulterna Deutschland, straxt utanför Frankfurt. Bolagets vd blir Benedikt Bergmann som har en gedigen erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 och Power Platform samt mycket stor förståelse för den tyska marknaden. Bolaget kommer att drivas tillsammans med Gustaf Westerlund, grundare av CRM-Konsulterna och Kathrine Hogseth, vd för CRM-Konsulterna i Sverige. Målsättningen är att bolaget ska växa organiskt, med ett nära samarbete med organisationen i Sverige.

- Det är helt rätt tillfälle att starta upp nu när vi ser en ökad efterfrågan. Jag vill ta den unika CRMK-andan och det svenska arbetssättet till Tyskland och utveckla ett hållbart bolag med samma värderingar – kompetens, ärlighet och win-win. Bolagen kommer att ha ett nära samarbete och fortsätta att hjälpa kunderna tillsammans, säger Benedikt Bergmann, vd på CRM Konsulterna DE.

Han får medhåll av Kathrine Hogseth, vd CRM-Konsulterna i Sverige:

- Det här är, förutom att det är fantastik roligt, en möjlighet för oss att hjälpa fler kunder att stärka sina kundrelationer och utveckla sina arbetssätt. Vi är experter på Dynamics 365 och Power Platform och kommer nu med Benedikt i spetsen kunna möta den efterfrågan vi ser med en högre närvaro på plats i Tyskland.

Målet är att succesivt anställa personer till kontoret i Tyskland. Samarbetet med CRM-Konsulterna i Sverige är viktigt för att dra nytta av den samlade kompetensen och kunna erbjuda kunderna den bästa leveransen.

- Vi vill växa organiskt och smart. Det här är en spännande resa vi har påbörjat och jag är fullt övertygad om att den kommer att bli både utmanande och lyckosam. CRM-Konsulterna är tack vare sin kompetens ett välkänt namn i Microsofts community och jag ser bara möjligheter för det nya bolaget i Tyskland, avslutar Benedikt.

Det var i samband med konferensen ColourCloud i Hamburg den 18-19 april som nyheten om CRM-Konsulterna DE släpptes. Benedikt Bergman innehar liksom Gustaf Westerlund utmärkelsen MVP (Most Valuable Professional) inom Business Applications. En utmärkelse som är personlig och delas ut av Microsoft.

Goda affärer bygger på goda relationer. CRM-Konsulterna (CRMK) har valt att arbeta uteslutande med Microsoft Dynamics 365 och Power Platform då vi tycker att de är de bästa systemen på marknaden. Vi brinner för att få kunder och organisationer att inse vilket otroligt värde som finns i den information de redan har. CRMK grundades år 2010 av Gustaf Westerlund, en av Sveriges mest namnkunniga experter på Microsoft Dynamics 365. Vi utmanar och vi utvecklar!

Microsoft Solution Partner - Business Applications
    Dynamics 365 CE, Partner of the Year 2023 i Sverige