Sebastian Kronberg, ny Applikationskonsult på CRM-Konsulterna.

Fortsatt fokus på kundnytta vid nyrekrytering

CRM-Konsulterna fortsätter att växa organiskt och välkomnar Sebastian Kronberg till rollen som Applikationskonsult inom Microsoft Dynamics 365 och Power Platform. Sebastian blir ett viktigt tillskott till CRM-Konsulterna som har fortsatt fokus på att skapa win-win i alla led.

Med bakgrund från verksamhetssidan i ett större industriföretag har Sebastian arbetat med projekt inom förvaltning, utveckling och administration och han var med vid implementationen av ett helt nytt CRM-system som CRM-Konsulterna levererade.

”Vi är otroligt glada att ha Sebastian på plats hos oss. Han har ett fantastiskt helhetsperspektiv och har sett affärssystemssidan (ERP), CRM och analyssidan hos sin tidigare arbetsgivare vilket är en stor fördel. Han vet vad det innebär i praktiken att implementera ett CRM-system i en organisation, kan sätta sig in i våra kunders vardag och hjälpa dem i sin digitala transformation”, säger Kathrine Hogseth, VD på CRM-Konsulterna.

Den tidigare positiva kontakten med CRM-Konsulterna och en flytt till Stockholm från Umeå gjorde att möjligheten öppnade sig.

”Samspelet och engagemanget från konsulterna på CRMK under införandet av nytt CRM-system gjorde valet självklart för mig när jag flyttade söderut och sökte nya möjligheter”, säger Sebastian. ”Jag vill hjälpa kunder att utmana sig själva, att analysera krav och se förbättringsområden. Utifrån mina tidigare erfarenheter förstår jag verkligen vilka fallgropar som finns och kan hjälpa våra kunder att tänka nytt och se framåt.”

CRM-Konsulterna söker ständigt nya medarbetare som vill utvecklas och utmana sig själva för att hjälpa kunder med digital verksamhetsutveckling genom att arbeta med Power Platform.

”Hos Sebastian ser vi precis det som vi strävar efter. Han delar vår passion och engagemang för plattformen och de möjligheter som den innebär. För oss är viljan och glädjen i att ständigt utvecklas och leverera verklig kundnytta en stor del av vår framgång. Att se hur det skapar win-win hela vägen”, avslutar Kathrine.

Sebastian Kronberg tillträdde operativt rollen som Applikationskonsult under november 2020.

Om CRM-konsulterna

CRM-konsulterna har valt att arbeta uteslutande med Microsoft Dynamics 365 då vi tycker att det är det i bästa systemet på marknaden. Vi brinner för Microsoft Dynamics 365 och för att få kunder och organisationer att inse vilket otroligt värde som finns i den information de redan har. CRM-konsulterna grundades år 2010 av Gustaf Westerlund, en av Sveriges mest namnkunniga experter på Microsoft Dynamics 365.
23 anställda
2 CRM-bloggar utsedda till topp-25 i världen