Johan Weijden, applikationskonsult och affärsutvecklare på CRM-Konsulterna

Hållbar rekrytering för CRMK

CRM-Konsulterna (CRMK) välkomnar Johan Weijden som applikationskonsult och affärsutvecklare. En viktig roll i en växande organisation där fokus är att stärka företags kundrelationer och hjälpa dem att fatta datadrivna beslut med hjälp av systemstöd.

Johan Weijden har en masterexamen från KTH inom teknik och hållbar utveckling och kommer närmast från rollen som miljöchef på ett företag inom kollektivtrafik. Där har han utvecklat en stor förståelse för Microsoft Power Platform och i synnerhet Power BI. Något han tar med sig i sin nya roll.

”Johan har en spännande bakgrund inom hållbarhet och erfarenhet av hur man med hjälp av plattformen kan skapa verksamhetsnära lösningar som ger genklang i hela organisationen. Han har en drivkraft och förmåga att se problemställningar på ett helt nytt sätt och kan inspirera andra att omsätta förändringen i praktiken,” säger Kathrine Hogseth, vd för CRM-Konsulterna. Hon fortsätter:

”Med Johan i teamet får vi på CRM-Konsulterna en ännu större förmåga att hjälpa företag att utveckla sin egen organisation för att lösa verksamhetens utmaningar. En bonus är insikten om hur vi kan leverera stödjande tjänster för hållbarhetsarbete. Där vi skapar förutsättningar för hur kunderna kan följa upp sitt arbete.”

Efter att har arbetat inom en stor organisation var det främst CRM-Konsulternas djupa kompetens och kollegiala nätverk som lockade Johan att söka sig till bolaget:

”Jag har hört mycket gott om CRM-Konsulterna genom åren och bestämde mig för att ta klivet över till konsultsidan. Det känns som ett naturligt steg för mig då jag vill få möjlighet att arbeta mer med olika typer av kunder och kunna hjälpa dem att automatisera arbetsprocesser och skapa samsyn kring den data de har tillgång till. Att nu få möjlighet att göra det tillsammans med den kompetens som finns på CRM-Konsulterna ser jag verkligen fram emot,” säger Johan.

CRM-Konsulterna ser ett stort behov framåt av att rekrytera fler konsulter. Fokus ligger på att hitta rätt kompetenser som vill hjälpa bolagets kunder att stärka sina kundrelationer på alla plan.

”För oss är det oerhört roligt att få välkomna Johan som konsult på CRM-Konsulterna. Han speglar våra värderingar på ett komplett sätt; ärlighet, kunskap och win-win, ” avslutar Kathrine.

Johan Weijden tillträdde rollen som applikationskonsult och affärsutvecklare den 2 maj 2022.