Carl Gustavsson till CRM-Konsulterna

Satsning på Power Apps och Citizens Developer

CRM-Konsulterna fortsätter att växa organiskt och välkomnar nu Carl Gustavsson till rollen som Applikationskonsult. Carl kommer att stärka CRM-Konsulternas fortsatta arbete med stort fokus på att leverera kundnytta.

I sin senaste roll har Carl arbetat med systemförvaltning och utveckling av ett flertal olika system, kopplat till verksamhetens behov och processer.

”Jag har utvecklat en bra förståelse kring hur system, personal, kunder och verksamheten samverkar, och har jobbat mycket med att balansera verksamhetens behov gentemot systemets möjligheter”, säger Carl.

Carl drivs av att skapa lösningar för att underlätta för kollegor och kunder och ser stor potential i Microsoft Dynamics 365 och Power Platform. Det är med glädje som han nu fortsätter sin resa tillsammans med teamet på CRM-Konsulterna där han får ta del av deras expertkunskap inom Microsoft Dynamics 365.

En av utmaningarna enligt Carl är att det ofta saknas ett holistiskt tänk kring användningen av systemet och att fokuset tenderar att hamna på själva systemet snarare än processer, utbildning och förvaltning av kunskap hos personalen.

”Jag har alltid utgått från att hjälpa andra att hjälpa sig själva. Genom att ge personer rätt verktyg och kunskap kan de åstadkomma betydligt mycket mer än när jag gjort lösningen åt dem”, säger Carl.

”Carl är vad vi kallar en ”Super User”, och med Microsofts ord en ”Citizens Developer”, som nyttjat kraften i Power Platform genom att själv bygga upp verksamhetsappar. Med detta tror vi att Carl kan inspirera våra kunder att engagera sig ännu mer i sitt system”, säger Kathrine Hogseth, VD på CRM-Konsulterna.

Carl Gustavsson tillträdde operativt rollen som Applikationskonsult den 1 september 2020.

Om CRM-konsulterna

CRM-konsulterna har valt att arbeta uteslutande med Microsoft Dynamics 365 då vi tycker att det är det i bästa systemet på marknaden. Vi brinner för Microsoft Dynamics 365 och för att få kunder och organisationer att inse vilket otroligt värde som finns i den information de redan har. CRM-konsulterna grundades år 2010 av Gustaf Westerlund, en av Sveriges mest namnkunniga experter på Microsoft Dynamics 365.
2 CRM-bloggar utsedda till topp-25 i världen
70+ års samlad erfarenhet av CRM-strategier och CRM-system