Satsning på Power Platform och användbara lösningar

Satsning på Power Platform och användbara lösningar

Välkommen till CRM-Konsulterna Carina Claesson

Under de senaste åren har CRM-Konsulterna vuxit organiskt genom att rekrytera duktiga medarbetare och med fortsatt stort fokus på att ständigt leverera kundnytta. Det är med stolthet som CRM-Konsulterna välkomnar Carina Claesson, som kommer att stärka expertisen i sin roll som Power Platform lösningsarkitekt.

Carina Claesson är en mycket vass och passionerad lösningsarkitekt med lång erfarenhet från att arbeta med systemutveckling och lösningar kring CRM-system och har sedan 2009 arbetat uteslutande med Microsoft Dynamics 365.

”Jag ser fram emot att få vara med och ta fram lösningar som verkligen ger nytta, gör skillnad och som används i ett gott syfte. Detta tillsammans med andra som delar samma passion för teknik och Power Platform som jag gör”, säger Carina Claesson.

Carina brinner för att ta fram användbara tekniska lösningar. Hon har genom åren haft olika typer av roller såsom utvecklare, verksamhetskonsult och lösningsarkitekt och har arbetat både i små och stora kundprojekt och med produktutveckling. De två senaste åren har Carina arbetat mestadels med online-lösningar och med Power Platform.

En av utmaningarna enligt Carina är att hitta lösningar som är hållbara även imorgon. Tekniken och tjänsteutbudet är under ständig förändring och det kommer nyheter i en rasande takt, då gäller det att hänga med.

”Att ha kontakter och ett stort nätverk är värdefullt. Man kan inte vara expert på allt idag, men tillsammans med andra i branschen kan vi täcka helheten. En annan viktig del är såklart att kunna sätta sig in i och förstå kundernas verksamhet och behov”, säger Carina.

CRM-Konsulterna kommer att satsa på att utveckla färdiga koncept och produkter, för att kunna erbjuda maximal kundnytta till minimal kostnad. De engagerar sig i Communityt kring Power Platform, både lokalt och globalt, och satsar på att fortsätta bidra med deras kompetens där. Samhällssamarbeten är något de värdesätter och anser att det är viktigare nu än någonsin att hjälpa varandra.

”Jag ser fram emot att få jobba med CRM-Konsulternas vassa konsulter, som precis som jag brinner för att ta fram lösningar som skapar värde för företag. Flera på bolaget är väldigt engagerade i Community-aktiviteter. Några exempel är att CRM-Konsulterna var med och startade upp CRMUG här i Sverige samt har de varit drivande i att få till Dynamics/Power Platform Saturday Sweden, ett event som har hållits två år i rad och som i höst kommer att hållas i form av Nordic Summit”, säger Carina.

”Jag är fantastiskt glad och stolt över att Carina valt att arbeta hos oss på CRM-Konsulterna. Hon är en mycket kompetent och erfaren arkitekt som verkligen brinner för det hon gör, något som lyser igenom i det hon gör till Community kring Dynamics 365 och Power Plattform. Vi etablerar vår närvaro i Göteborg i samband med att Carina börjar hos oss. Det känns roligt att utveckla CRM-Konsulterna vidare i Sverige. Carina har ett stort engagemang och hög kompetens, det är något vi verkligen värdesätter hos oss”, säger Kathrine Hogseth, VD på CRM-Konsulterna.

Carina Claesson tillträder operativt rollen som Power Platform lösningsarkitekt nu i maj 2020. Hon kommer att vara stationerad på CRM-Konsulterna i Göteborg.

Om CRM-konsulterna

CRM-konsulterna har valt att arbeta uteslutande med Microsoft Dynamics 365 då vi tycker att det är det i bästa systemet på marknaden. Vi brinner för Microsoft Dynamics 365 och för att få kunder och organisationer att inse vilket otroligt värde som finns i den information de redan har. CRM-konsulterna grundades år 2010 av Gustaf Westerlund, en av Sveriges mest namnkunniga experter på Microsoft Dynamics 365.
2 CRM-bloggar utsedda till topp-25 i världen
70+ års samlad erfarenhet av CRM-strategier och CRM-system