Strandstråket - ett exklusivt och efterlängtat nyproduktionsprojekt i hjärtat av pittoreska Lomma.

Croisette får prestigefyllt uppdrag i Lomma

Croisette har fått äran att förmedla det exklusiva kvarteret Strandstråket i Lomma. Bakom projektet står fastighetsutvecklaren Cormac och det välrenommerade arkitektkontoret Krook och Tjäder. Strandstråket är ett premiumprojekt bestående av 22 stilsäkra lägenheter med rymliga balkonger i söder. Bygglovet beviljades nyligen, och säljstarten planeras till våren 2024.

I utformningen av Strandstråkets lägenheter har man fokuserat på att skapa välplanerade hem med stora sociala ytor och södervända balkonger, vilket maximerar ljus och utsikt. För att tillgodose olika behov erbjuds varierande lägenhetsstorlekar mellan 2-6 rum och kök. Många av lägenheterna har dessutom en bonusyta som kan användas till t.ex. kontor eller klädkammare, vilket gör boendet både funktionellt och flexibelt.

Exteriört präglas Strandstråket av en tidlös estetik med handslaget tegel för att knyta an till de klassiska husen i Lommategel längs Strandvägen. Varje detalj och utsmyckning är noggrant genomtänkta för att ge projektet en unik karaktär. Byggnaden delas upp i tre volymer förskjutna till varandra som skapar en harmonisk övergång längs Karstorpsvägen med välkomnande entréer.

Föreningens utemiljö rymmer trevliga grönytor och ett poolområde med paviljong där det finns möjlighet att samlas för middagar med grannar och vänner.

"I vår vision för Strandstråket har vi strävat efter att skapa ett bostadsprojekt som smälter in i Lommas historiska kärna och berikar den med moderna kvaliteter. Med noggrant planerade lägenheter, alla med stora balkonger i söderläge, har vi velat skapa hem som inte bara erbjuder en fantastisk utsikt utan också en stark känsla av tillhörighet och gemenskap," säger Maria Ljungsten, Arkitekt på Krook och Tjäder.

Nyligen beviljades bygglovet för Strandstråket och i skrivande stund arbetas det för fullt med att ta fram allt material inför säljpremiären senare i vår.

"Intresset för projektet är stort och vi ser fram emot att starta försäljningen av dessa unika drömhem som bjuder in till en exklusiv och charmig boendemiljö i hjärtat av attraktiva Lomma," säger Jenny Hylén, chef på Croisettes nyproduktionsavdelning.

Inflyttning är planerad till kvartal 1, 2026.