Croisette har förmedlat lager, produktion och kontor till Comforta AB på Filaregatan 19 i Kungälv

Croisette förmedlar 3400 kvadratmeter i långsiktigt avtal

Croisette har förmedlat 3400 kvm lager, produktion och kontor till Comforta AB, en del av Lindström Group på Filaregatan 19 i Kungälv.

Lindström är ett av Europas ledande textilserviceföretag med lång erfarenhet inom textilbranschen, bolaget grundades 1848 och är idag verksamt i 24 länder med över 4000 anställda.

Lokalen om ca 3400 kvm kommer att genomgå en omfattande renovering och anpassning för att tillgodose hyresgästens önskemål. Comforta AB, som signerat ett långsiktigt avtal, beräknas flytta in i lokalen i december 2024 och kommer huvudsakligen att bedriva textilservice och tvätt av hotelltextilier i fastigheten.

Fastigheten ägs och förvaltas av Nyfosa och här sitter idag PostNord, en restaurang och Stamina Gym som Croisette tidigare varit med och förmedlat.

Vi tackar fastighetsägaren Nyfosa för ett gott samarbete.

Jennifer Eriksson

Head of Leasing, Göteborg 079-066 44 79 Jennifer Eriksson