Croisette säljrådgivare när privat köpare förvärvar bostadsfastighet i centrala Malmö

Köparen har förvärvat en fullt uthyrd bostadsfastighet i centrala Malmö i området Slussen med 23 lägenheter, fördelat på fyra våningar. Croisette Real Estate Partner agerade rådgivare åt säljaren tillsammans med Advokatfirman Lindahl.

Fastigheten Malmö Klas 4 har en tomtareal om 733 m² och den uthyrningsbara arean uppgår till 1 138 m². Fastigheten är fullt uthyrd.

”Det är glädjande att vi fått förtroendet att förmedla denna fastighet som håller en hög standard med ett varsamt renoverat lägenhetsbestånd med äldre detaljer och en lummig innergård. Fastigheten är attraktivt belägen på Slussen, ett område centralt i Malmö med anor från 1700-talet, med ett mycket starkt kommunikationsläge med närhet till Malmö C och stadskärnan. Vi ser fram emot att kunna presentera ytterligare affärer inom kort”, säger Olof Ringsberg, Director Capital Markets Malmö, Croisette Real Estate Partner.

Affären har genomförts i bolagsform och fastigheten tillträddes den 2 april.

Olof Ringsberg

Director, Capital Markets, Malmö +46 763 17 63 11