Liam Bailey, Global Head of Knight Frank´s Research Department

Internationell expert inom fastighets- och förmögenhetsanalyser presenterar The Wealth Report i Sverige

Den 6:e mars släpptes "The Wealth Report", Knight Franks årliga publikation som erbjuder ett unikt perspektiv på global förmögenhet och exklusiva fastighetsinvesteringar. Den 17-22 mars kommer Liam Bailey, en välkänd internationell expert på fastighets- och förmögenhetsanalyser, till Sverige för att presentera rapporten.

The Wealth Report är den den ultimata guiden till exklusiva fastighetsmarknader och global förmögenhetsfördelning. Bakom rapporten står Knight Frank som är en ledande oberoende, global fastighetsrådgivare med ett världsomspännande nätverk av över 500 kontor i 60 länder. Huvudkontoret ligger i London. År 2023 etablerade Croisette ett internationellt partnerskap med Knight Frank.

Som Global Head of Knight Frank's Research Department leder Liam och samordnar projekt både i Storbritannien och internationellt för kunder som inkluderar utvecklare, investerare och finansiärer. Under det senaste decenniet har Liam lett utvecklingen av Knight Frank's forskningsgren om förmögenheter – vilket kulminerar i den årliga publikationen The Wealth Report. Han är internationellt erkänd som en framstående expert, med en återkommande närvaro i framstående medier såsom CNBC.

Under sitt Sverigebesök kommer Liam att presentera The Wealth Report och ge en djupgående analys av globala marknadstrender, investeringsstrategier och framtidsutsikter för förmögenhetsportföljer.

"The Wealth Report är ett resultat av vår dedikation till att förstå och analysera globala trender inom förmögenhetsbildning och dess påverkan på fastighetsmarknader runt om i världen. Jag ser fram emot att dela insikter och perspektiv från årets rapport med publiken i Sverige" säger Liam Bailey.

"Liam Baileys Sverigebesök ger en unik möjlighet att få tillgång till banbrytande insikter inom fastighets- och förmögenhetsanalyser som kan verkligen påverka framtida investeringsbeslut" säger Johan Linde, Head of International Residential Croisette

The Wealth Report finns att ladda ner på croisette.com

Pressinbjudan
Press/journalister är välkomna att boka tid för intervjuer med Liam Bailey under hans Sverigebesök.
Malmö 18 mars kl 13-15
Stockholm 22 mars kl 11-13
Mejla johan.linde@croisette.se för plats och specifik tid.