Cross Sportswear lanserar The Undyed Collection

Cross Sportswear lanserar The Undyed Collection – en miljövänlig kollektion med ofärgade tyger

Cross Sportswear som designar och producerar tekniska sportkläder, släpper nu ”The Undyed Collection”. En kollektion där varje stil är unik och skapad med ofärgade tyger.

The Undyed Collection följer varumärkets fortsatta mål att bli ett så miljömedvetet och hållbart företag som möjligt. Genom att inte färga tygerna vid produktion reduceras åtgången av vatten av kemikalier markant. Vi vill med denna kollektion uppmärksamma ett område där klädindustrin kan göra stora förbättringar, säger Jennifer Östberg, Marknadschef på Cross Sportswear.

Materialen som används är återvunnen eller återvinningsbar polyester tillsammans med naturmaterialet bambukol. Bambukol tas fram från friväxande bambuträd och är ett suveränt funktionsmaterial med många fördelar. Bambukol är en överlägsen absorbent, har renande egenskaper med en naturlig anti-odör samt ett naturligt UV-skydd.

The Undyed Collection består av en träningströja, pikétröja och träningsbyxor för herr respektive dam, samt fyra unisex-plagg bestående av en vindjacka, en casual-jacka, en oversized pikétröja samt en keps.

Kollektionen kommer att finnas tillgänglig från och med den 7 maj på www.cross-sportswear.com samt hos utvalda återförsäljare.

För mer information och högupplösta bilder, kontakta:

Jennifer Östberg, Marknadschef, Cross Sportswear

Telefon: +46739404625

Mail: Jennifer.ostberg@cross-sportswear.com

FTXTM är Cross Sportswears patenterade och ultralätta membran som kombineras med olika yttertyg för att skapa ett optimalt skydd mot vatten och vind, samtidigt som det frigör fukt i syfte att hålla kroppen sval och torr under aktivering.