Cross Sportswear 2022 års vår/sommar golfkollektion

Cross Sportswear släpper nu 2022 års golfkollektion

Cross Sportswear lanserar nu 2022 års vår/sommar golfkollektion där ”Where Life and Sports Cross” betonas. På ett stilfullt sätt kombineras funktion med design tillsammans med en stilsäker färgpalett.

2022 års vår/sommar golfkollektion har en optimal blandning av sport och design. Färgpaletten är stilsäker med en sober harmonisk känsla som grund. Kollektionen är framtagen för dig som vill känna dig sportigt elegant både på och utanför golfbanan.

Hållbarhet är fortsatt i fokus och materialen som används är återvunnen och återvinningsbar polyester samt naturmaterialet bambukol. Materialet är ett överlägset funktionsmaterial med många fördelar. Bambukol är en överlägsen absorbent, har renade egenskaper med en naturlig anti-odör samt ett naturligt UV-skydd. Cross Sportswear använder materialet i samtliga pikéer i kollektionen. Materialet i regn- och vindkläderna är noggrant utvalda och utformade för att ge fri rörlighet oavsett väder och temperatur.

2022 års kollektion är inspirerad av 90-talets starka uttryck. Design, mönster och färger i kollektionen återspeglar en elegant och aktiv vardag.

- Det känns spännande att låta våra kunder ta del av årets kollektion med inspiration från 90-talet. Kollektionen har en bred variation där stilsäkra mönster möter sportiga färger tillsammans med en hyper-casual känsla, säger Niclas Valfridsson, VD, Cross Sportswear

Cross Sportswear lanserar med stolthet nya stilar samt en uppdaterad design på bästsäljande favoriter. Det mest tekniska regnstället Edge har fått en ny design och uppdaterade detaljer, jackan och byxan kommer finnas tillgängliga i två färger Botancial Garden och Black. En helt ny hybrid jacka släpps med namnet Hybrid Jacket som även görs som en väst med namnet Hybrid Vest. Upptäck fler nyheter på Cross Sportswears hemsida.

SS22 kollektion finns tillgänglig fr.o.m. mars 2022.

För ytterligare information om Cross Sportswear och tillgång till bilder kontakta Camilla Jäntti, Marknadschef, camilla.jantti@cross-sportswear.com