CRYSTAL CODE RIVSTARTAR MED KONSULTUPPDRAG HOS FORTUM OCH RAGN-SELLS

Crystal Code AB som tidigare har framställt flera populära appar för iPhone som t ex "Körkortsteori", "Vägmärken" i flera länder, "World Flags", UnibetTV för Unibet, Flightradar för Svenska ReseNätverket samt Paulúns GI-månad för Bonnier Fakta satsar nu ännu mer på att även erbjuda tunga konsulttjänster främst inom mobilitet.

Fredrik Schmidt, ny VD för Crystal Code berättar lite om framtiden för bolaget:
Den första december rivstartar vi vår nya satsning på konsulttjänster med konsultuppdrag som underleverantör till andra företag där våra konsulter jobbar med bland annat Fortum och Ragn-Sells. Vi är flera handplockade medarbetare som från första december förstärker Crystal Code inom området för just konsulttjänster. Själv kommer jag från PocketMobile där jag har arbetat i snart tio år med mobilitet och har varit med om några av Nordens största mobila utrullningar.

Crystal Codes positionering som utvecklare av både egna appar för iPhone, Android och övriga mobila plattformar samt appar utvecklade på uppdrag av reklambyråer och andra företag förstärks nu kraftigt av en stor satsning på att bygga upp en konsultorganisation som ska bli ledande i Norden på mobilitetsområdet inom fem år. Jag har bra nyckelspelare med mig som alla har starka nätverk och lång erfarenhet, det är därför vi kan debitera timmar från första dagen i projekt hos så namnkunniga kunder som Fortum och Ragn-Sells. Trots detta kommer vi att ha ett hårt fokus på att rekrytera upp en stark bas av konsulter så att vi kan stödja hela projektcykeln inom mobilitet, molntjänster och systemintegrationer samt erbjuda utbildningar inom samma områden.

Den första december är inte bara dagen då vi flyttar in i nya lokaler på Birger Jarlsgatan i Stockholm utan också dagen då vi släpper vår nya app Lagboken i Itunes App Store. Allt händer på en gång men så är vi också i en bransch där allt händer snabbt.", säger Fredrik Schmidt.

KONTAKT OCH YTTERLIGARE INFORMATION:
För intervju maila eller ring Fredrik Schmidt på telefon 0708 89 99 34 eller fredrik.schmidt@crystalcode.se

För ytterligare information se www.crystalcode.se