Nyhet från CSC: Global IT-jätte satsar på nytt framgångslag i Norden

CSC vallar för framgång

För första gången sedan CSC etablerade sitt framgångsrika cykellag Team CSC år 2000 skapar man nu ett nytt framgångslag med fokus på längdskidor. Även denna gång är det ett nordiskt initiativ med de norska skidtalangerna Therese Johaug och Marthe Kristoffersen i spetsen. I helgen tävlar dom i Gällivare där världscupen i längdskidor går av stapeln.

CSC avslutar sin framgångsrika cykelsatsning med topplaceringar och en etappvinst i årets Tour de France. Det var inte självklart att gå vidare med en lagsport men efter mötet med de två unga kvinnliga skidprofilerna blev det lätt att bestämma sig. Den nya satsningen kommer att göra avtryck både inom skidsporten och utanför.

- Vi är mycket stolta att kunna presentera superduon Therese Johaug och Marthe Kristoffersen. Nu är det långfärdsskidor vi inom CSC satser på – och vi ser fram emot nya prestationer denna säsong. Förväntningarna är stora i Norge, Sverige och Danmark. Säsongen består av höjdpunkter som världscupstarten i Gällivare, Tour de Ski och VM i februari, säger Gisle Eckhoff, VD för CSC i Sverige och Norge.

CSC satsar målmedvetet på denna typ av sponsring. Företaget vänjer sig att tänka i team-strukturer och har mycket goda erfarenheter av idrottssponsring. Den ger en positiv effekt både internt och externt.

- För oss är det attraktivt att få CSC som samarbetspartner. CSC är en professionell och målmedveten idrottssponsor. Det är tydligt att CSC har fått mycket tillbaka genom att stötta idrotten. För oss är det en stor glädje att vi får föra vidare arvet av CSC:s idrottssatsningar i Norden och internationellt, säger Therese Johaug och Marthe Kristoffersen.

Sponsring handlar om att vidareutveckla det man gör bäst i kombination med en önskan om att bli ännu bättre. Från den synvinkeln kommer man i mål som en vinnare, antingen det handlar om skidor eller IT.

- Det handlar om att göra det möjligt för Therese och Marthe att satsa på det dom kan allra bäst, nämligen att åka skidor fort. För CSC handlar det om att leverera IT-tjänster. Skidduon representerar de värderingar som är i linje med det vi i CSC har som målsättning - att vara passionerade, nyskapande och inte minst handlingskraftiga, säger Gisle Eckhoff.

- Vi kan nu satsa på att tävla på skidor och hoppas att CSC medarbetare tar intryck och själva kastar sig ut i skidspåret, men vi måste erkänna att vi har en hel del kvar att lära om IT och outsourcing, säger Therese Johaug och Marthe Kristoffersen med ett leende.

För mer information kontakta:

Gisle Eckhoff, VD CSC Sverige och Norge, Tel: +45 2923 5886, geckhoff@csc.com

Ulrika Anderssson, Kommunikationschef, CSC Sverige, Tel: +4676861370, uandersson3@csc.com

CSC är ett av världens ledande globala IT-tjänsteföretag med cirka 91 000 medarbetare världen över. CSC hjälper företag, organisationer och myndigheter att med hjälp av teknologi effektivisera sina verksamheter. CSC hade intäkter om 17,3 miljarder dollar under 12-månadersperioden fram till och med den 3 oktober 2008.CSC Sverige med huvudkontor i Stockholm etablerades 1994 och har idag cirka 720 medarbetare i fem städer. CSC har expertkompetens inom strategisk konsultation, systemintegration, systemutveckling, e-business, informationssäkerhet och outsourcing. CSCs kunder finns främst inom branscherna bank och försäkring, flygindustri, telekom, tillverkningsindustri, offentlig sektor och försvarsindustri.
För mer information se www.csc.com/se.

• sponsring
  • team csc