Johan Bergström – ny exportchef för CTC

Johan Bergström – ny exportchef för CTC

Med fullt fokus på tillväxt och utveckling av CTC:s exportmarknad välkomnar vi Johan Bergström som ny exportchef för CTC.

Johan kommer senast från Strängbetong, leverantör av prefabricerade betongelement, där han axlade rollen som försäljnings- och marknadsdirektör i 4,5 år. Innan dess tillbringade han 12 år på Saint-Gobain ISOVER som försäljningsdirektör med ansvar av försäljningen för både svensk marknad och export.

Johan har i grunden både en högskoleingenjörsutbildning samt ekonomiutbildning. Under åren har han också hunnit med att driva företag inom reklam och IT.

Johans fokus kommer att ligga på att få tillväxt i befintliga länder, samt utveckling i nya regioner. Med sin erfarenhet av marknad och försäljning kommer Johan bland annat kunna bidra med sitt strukturerade affärstänk och sin drivkraft av att få saker och ting gjorda.

- I mina tidigare roller har jag utvecklat och stöttat organisationer gällande försäljning och marknad. I min nya roll blir det givetvis fokus på försäljning. Primärt på hur vi skapar tillväxt i de länder där vi redan finns representerade idag samt på nya marknader. Personligen är jag så glad att få ta mig an utmaningen att leda vår tillväxtresa kopplat till en stabil lönsamhet, säger han.

Hur är känslan av att börja som exportchef på CTC?

- Superbra! Alla är öppna och vill hjälpa till. Det känns verkligen att det är ett företag med en stark och djup företagskultur där man hjälper och stöttar varandra. Efter 3 veckor på företaget, kan jag med glädje, konstatera att det finns enormt mycket kunskap, driv och engagemang för att lyckas med att nå de högt uppsatta målen för tillväxt, säger Johan.

Johan Bergström är 50 år och bor i Vejbystrand tillsammans med sin fru och deras tre barn. Förutom att umgås med familjen så spenderar han gärna sin tid i padelhallen eller på golfbanan.

Johan började som exportchef den 1 november 2023. Hans inträde innebär en spännande resa för CTC:s exportmarknad.

Kontaktuppgifter till Johan Bergström:

E-post: johan.bergstrom@ctc.se