CTC lanserar en ny serie värmepumpar och inomhusmoduler med ny design, ny display och en mycket hög finish.

​CTC lanserar svensk design- och ingenjörskonst i en ny serie värmepumpar och inomhusmoduler

CTC fortsätter att ligga i framkant när det gäller utvecklingen av värmeprodukter. Företaget lanserar en ny serie värmepumpar och inomhusmoduler som tar bekvämligheten till en helt ny nivå.
– Produkterna har fått ny design, ny display och en mycket hög finish. Med innovativa lösningar och modern design höjer vi standarden rejält, säger Ulf Göthenqvist, försäljningschef på CTC.

Med sin stilrena design blir värmepumpen en självklar del av inredningen i såväl hemmiljön som i den större fastigheten. Den inbyggda automatiken är klimatstyrd och tar hänsyn till både inne- och utomhustemperatur.

– Tack vare värmepumpens nya integrerade touchdisplay justerar du enkelt såväl värme som varmvatten och hämtar smart information om driften, säger Ulf Göthenqvist.

Fördelar med de nya produkterna:

• Ny modern design och en mycket hög finish
  • Ny integrerad touchdisplay
  • Flexibel brineanslutning
  • Nytt gränssnitt för enklare navigering
  • Internetuppkoppling som standard
  • Spegling av display i hemnätverk, via surfplatta, mobil m.m.
  • Framtidssäkrade för anslutning mot Alexa, Google Home o.s.v.

Följande produkter lanseras under oktober 2020:
CTC GSi 600 är varvtalsstyrda bergvärmepumpar som bygger på den tidigare succéserien CTC GSi och släpps i tre modeller: CTC GSi 608, 612 och 616.

CTC GS 600 är en utveckling av populära CTC GS-serien och släpps i två modeller: CTC GS 606 och 608.

CTC EcoZenith i360 är en utveckling av inomhusmodulen CTC EcoZenith i350 som blivit både bättre och snyggare. Släpps i två modeller: CTC EcoZenith i360L och i360H.

CTC EcoVent i360F är ett nytt snyggt, smart och snålt koncept för hus med frånluftsvärme. CTC EcoVent i 360F som kan spara upp till 30% mer än en traditionell frånluftsvärmepump.

CTC EcoLogic M och L släpps i två olika modeller som bygger vidare på den beprövade CTC EcoLogic.

Läs mer om de nya produkterna på ctc.se

För mer information, kontakta gärna:
Ulf Göthenqvist, Försäljningschef CTC, 0372-88154, ulf.gothenqvist@enertech.se

Med över 90 års erfarenhet arbetar vi aktivt för ett hållbart och fossilfritt samhälle. Vi utvecklar och tillverkar alla våra produkter i Småland. Vi erbjuder ett brett produktsortiment, såsom bergvärmepumpar, luft/vatten värmepumpar, pelletspannor, vedpannor m.m.

CTC är en av Europas ledande tillverkare av värmeprodukter. Vi finns i Småland och ingår tillsammans med Bentone, Turboflame och Osby Parca i Enertech AB som har försäljning över hela världen.

Vi står för trygghet, kvalitet och hållbarhet!