Enertech AB blir CTC AB

Enertech AB blir CTC AB

Från och med februari 2024 Byter Enertech AB bolagsnamn till CTC AB. I CTC AB ingår varumärkena CTC, Bentone och Turboflame.

– På det här sättet blir vi tydligare gentemot våra målgrupper. CTC är ett starkt varumärke som vi ska göra ännu mer känt. Ändringen av bolagsnamn blir märkbar framför allt i Sverige men på sikt tror vi även att det kommer att hjälpa till att stärka den europeiska försäljningen, säger Mats Lindgren, marknads- och försäljningsdirektör på CTC.

De tre varumärkena som ingår i bolaget – CTC, Bentone och Turboflame – fortsätter att marknadsföras under sina respektive varumärken inom CTC AB.

Enertech Group, som är en internationell koncern som består av moderbolaget CTC AB samt dess dotterbolag, kommer också att byta namn till CTC Group.

Marknaden, installatörer, leverantörer och samarbetspartners kommer att mötas av varumärkena CTC, Bentone eller Turboflame precis som tidigare. För medarbetarna innebär förändringen att man nu kommer att vara anställd av CTC AB. Eftersom organisationsnumret är detsamma finns inga juridiska skillnader på grund av namnbytet.

– Detta blir en nystart för oss på CTC. Det finns väldigt stor framtidspotential på marknaden och i och med denna förändring kan vi jobba helhjärtat för varumärket CTC. Vi tycker om varumärket och det är enkelt och vanligt att ett företags största varumärke också är bolagets namn, säger Mats Lindgren.

Förändringen gäller från och med 2 februari 2024. CTC AB och dess dotterbolag kommer även fortsättningsvis att ingå i affärsområdet Nibe Climate Solutions inom Nibe Group.