Skatt på SMS är droppen!

Europaparlamentet undersöker nu möjligheten att beskatta elektroniska textmeddelanden som sms och e-post. Gruppen föreslår att en skatt på 1,5 cent per sms och 0,00001 cent per e-postmeddelande skulle tas ut. Andra förslag man diskuterat är en europeisk flygskatt. - EU gör precis som socialdemokratiska regeringen. För att finanisera utgifter väljer man ut nya skattesubjekt som ska mjölkas. Det hela blir nästan komiskt, säger Annie Johansson, vice förbundsordförande CUF. - EU är idag en djungel av regelsystem och är långt ifrån den federala union vi vill ha. I ett centerpartistiskt EU hade SMS-skatt, mailskatt och flygskatt varit helt otänkbart på en europeisk nivå, avslutar Annie Johansson, vice förbundsordförande CUF. För mer information kontakta: Marie Wickberg, Pressekreterare CUF 08-617 38 68 073-907 17 72 Marie.wickberg@centerpartiet.se Annie Johansson, vice förbundsordförande CUF 0708-291522 annie.johansson@centerpartiet.se