Curious Mind har utsetts till både Gasellföretag och Superföretag

Under 2018 har Curious Mind utsetts till Superföretag av Veckans Affärer och Gasellföretag av Dagens Industri. Båda utmärkelserna ställer stentuffa krav på bland annat tillväxt, vinst, effektivitet, och finansiering. Det är kort sagt ett kvitto på att företaget blomstrar på ett sunt och hållbart sätt.

Superföretaget Curious Mind

Varje år utser Veckans Affärer Sveriges Superföretag. För att kvala in på listan krävs det att bolaget fyra år i rad har klarat högt ställda krav på tillväxt, lönsamhet och avkastning på kapital. Av ungefär 500 000 svenska företag lyckades endast 728 kvala in på årets lista. Det är en knapp promille av alla Sveriges företag. Vi är förstås mycket stolta över att vara en del av den promillen.

– Egentligen är kriterierna vi använder så tuffa att inga företag borde komma igenom det nålsögat, kommenterar Per Weidenman, senioranalytiker på Bisnode som tillsammans med Veckans Affärer tar fram Superföretagslistan.

Gasellföretag för andra året i rad

Att dessutom få utmärkelsen Gasellföretag från Dagens Industri för andra året på raken gör oss extra glada. Det innebär att vi är ett av Sveriges snabbast växande företag och har lyckats fördubbla vår omsättning de senaste fem åren. Färre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag klarar de hårda kraven för gasellutmärkelsen. Att vara ett företag som skapar många nya jobb och har en sund och stabil tillväxt betyder mycket för oss.

Kriterier för att bli Gasellföretag:

• En omsättning som överstiger 10 Mkr
  • Minst tio anställda
  • Minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret i undersökningsperioden
  • Ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
  • Ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
  • I allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
  • Sunda finanser.

Vårt framgångsrecept

Det är förstås många parametrar som bidragit till Curious Minds fina utveckling. Till exempel är vi övertygade om att det är mest effektivt att arbeta tätt tillsammans med våra kunder på plats i deras egna verksamheter. Det gör att vi lär känna deras utmaningar på riktigt och dessutom får värdefulla insikter som hjälper oss att utveckla våra affärer. Vi breddar och fördjupar hela tiden vårt erbjudande och knyter till oss bra människor och samarbeten. Sist men inte minst är är det våra medarbetare som går ut och levererar hos våra kunder varje dag och är därmed viktigast av alla. Därför satsar vi mycket på kompetensutveckling och trivsel och strävar efter att vara Sveriges bästa arbetsplats för digitala kommunikatörer.

Läs mer om Di Gasell

Se hela listan över årets superföretag

• PR, kommunikation

• Stockholm

Curious Mind är en digital contentbyrå. Vi arbetar i team med våra kunder för att utveckla webbplatser, nyhetsbrev och närvaro i sociala medier. Vi skriver och strukturerar innehåll, formulerar strategier och arbetar med både förvaltning och digitala projekt.

Curious Mind grundades 2006 och har idag 50+ medarbetare. Grundare och vd är Evalena Andersson. Våra kunder är bland annat Ica, Scandic, Handelsbanken, SvD och Pensionsmyndigheten. Huvudkontoret ligger på Vasagatan i Stockholm men våra konsulter tillbringar den mesta tiden på plats hos våra kunder.

Evalena Liolios

Presskontakt VD Press & Media 0732-304501