Dachser på Transport Logistic 2015

Dachser på Transport Logistic 2015

Dachser kommer att utställa på logistikmässan i München från 5 till 6 maj. I Hall B6, monter 101/202 kommer det familjeägda företaget att presentera den senaste utvidgningen av sitt internationella nätverk, skräddarsydda flerkanalslösningar samt nya tjänsteerbjudanden och trendsättande IT-tjänster.

Vid sin tvåvåningsmonter på 800 kvadratmeter kommer Dachser presentera hela skalan av logistiklösningar. Logistikleverantören har lagt ämnet integration i centrum för sin närvaro på mässan: Dachser integrerar sjö- och flygfrakt med landtransporter och lagringsverksamhet på alla stadier i transportkedjan.

Dachser kommer visa hela sin tjänsteportfölj vid sin monter – allt från nätutbyggnader inom samtliga affärsområden och skräddarsydda lösningar och tjänster, till integrerade IT-system. "För oss är mässan ett utmärkt tillfälle att presentera Dachser som en leverantör av integrerad logistik som har expertis inom internationella transportkedjor,” förklarar Bernhard Simon, Dachsers CEO.

Traditionellt består besättningen till mässan av internationella Dachser-medarbetare som flyttar deras vanliga arbete till München i en vecka, så det finns gott om experter vid montern. I år kommer 92 anställda från tio olika länder att representera företaget vid monter 101/202, Hall B6.

Familjeföretaget Dachser har sitt säte i Kempten i Tyskland och är en av de ledande logistikleverantörerna i Europa.

Dachser erbjuder transportlogistik, lagerhållning och kundspecifika tjänster inom tre affärsområden: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics och Dachser Air & Sea Logistics. Företagets erbjudande avrundas genom omfattande tjänster som sträcker sig över flera affärsområden, såsom kontraktlogistik, konsultverksamhet och branschspecifika lösningar. Ett sömlöst transportnätverk – både i Europa och i andra världsdelar – och informationsteknologi som är helt integrerad i alla system tillhandahåller intelligenta logistiklösningar överallt.

Dachser har 24 900 anställda på 471 platser över hela världen. 2013 hade företaget en omsättning på nästan 5 miljarder euro och hanterade ungefär 70 miljoner transporter. Läs mer på www.dachser.com eller www.dachser.se

Communications Manager Nordic +45 36 34 99 14