Dachser Sweden tillsätter ny Branch Manager i Göteborg

Dachser Sweden tillsätter ny Branch Manager i Göteborg

Den 1 januari 2022 tillträdde Björn Josefsson som ny Branch Manager vid Dachser Swedens platskontor i Göteborg.

Björn Josefsson, 38 år, har mer än 20 års erfarenheten inom logistik- och transportbranschen från bland annat TNT och Collicare med tjänster så som Key Account Manager, Operation Manager, Distribution Manager, Terminal Manager och senast Branch Manager för Bring i Göteborg.

”Genom att tillsätta Björn till vårt team, med hans starka profil och lokala erfarenhet från göteborgsregionen, stärker vi ytterligare organisationen i Göteborg.” säger Carl-Johan Westas, Country Manager för Dachser Sweden.

Dachser filialen i Göteborg ligger med anslutning till E6 och E20 och är därmed positionerad i ett av Sveriges hetaste logistikcenter och kan betjäna hela Skandinavien härifrån. Terminal har en 1750 kvadratmeter stor omlastningshall med 15 portar samt 850 kvadratmeter kontorsyta. Hela tomten omfattar 31 000 kvadratmeter.

Utveckling av Dachser Swedens ledningsstruktur

Björn tar över rollen som Branch Manager för filialen i Göteborg efter Carl-Johan Westas som befordrats till Country Manager, något logistikföretaget informerat om tidigare under året.

”För att hålla uppe farten i den mycket positiva utveckling Dachser Sweden just nu befinner sig i har vi valt att stärka landets ledningsstruktur. Björn med sin gedigna erfarenhet är en självklar pusselbit i denna omstrukturering.” säger René Sidor, Managing Director för Dachser Nordic.

Dachser Sweden har totalt fem filialer: fyra European Logistics-kontor för europeisk vägtransport i Göteborg, Stockholm, Jönköping och Malmö och ett Air & Sea Logistics-kontor för sjö- och flygtransport i Göteborg.

Dachser är ett familjeägt företag som erbjuder transportlogistik, lagerhållning och kundspecifika tjänster inom två affärsområden: Dachser Air & Sea Logistics och Dachser Road Logistics. Företagets utbud avrundas med heltäckande tjänster för kontraktslogistik och branschspecifika lösningar. Ett sömlöst transportnät – både i Europa och resten av världen – och helt integrerade IT-system säkerställer intelligenta logistiklösningar jorden runt.

Tack vare nästan 31 000 anställda på 387 platser världen över uppgick Dachsers konsoliderade nettointäkter till 5,6 miljarder euro för 2020. Samma år genomförde logistikleverantören totalt 78,6 miljoner leveranser med en sammanlagd vikt på 39,8 miljoner ton. Dachser har egna dotterbolag i 42 länder.

Du hittar mer information om Dachser på www.dachser.se

Elin Bergström

Presskontakt Communications Consultant Nordic +4520788267