Simons Gummi - en pigg 100 åring

Simons Gummi - en pigg 100 åring

1917 startade Simon Andersson Simons Gummi i Nyköping. I år, 100år senare så firar syskonen Annika och Per jubileum hemma i verkstaden i Södermanland.

Mellan Simon Andersson och dagens jubilarer så var det paret Birgitta och Harry Axelsson som tog över gummiverkstaden 1967. Harry Axelsson var verkstaden trogen i över 50år.
1982 gick sonen Per Axelsson i föräldrarnas fotspår och startade sin framtid i företaget, nu 35 år senare så firar han tillsammans med sin syster Annika Nelén ett respektfullt jubileum.

2005 blev de stolta medlemmar i Däckpartner och ser fram emot många år till i däckets tjänst. Och det är just de som driver dem, servicen för alla kunder som ger så mycket tillbaka, berättar Per under tiden som han tvättar däck tidigt en morgon. -"Det spelar ingen roll om de kommer in med traktordäck eller gummistövlar, vi vill hjälpa till med allt som vi kan".

Mats Andersson från Däckpartner Sverige AB uppvaktar Annika Nelén på högtidsdagen.

Däckpartner Sverige AB tillsammans med alla våra medlemmar hälsar grattis och fortsatt lycka på vägen mot nästa 100.