Gå direkt till innehåll
En av de vinnande verkstäderna, Skåne Däck i Eslöv med ägarna Dan Hjalmarsson och Jörgen Nilsson

Tre Däckpartner-verkstäder blev Årets Företagare

Året har varit framgångsrikt för ett flertal av Däckpartners ägare, hela tre verkstäder kan under året titulera sig den prestigefyllda titeln Årets Företagare i Sverige 2021. I år var det Däckcenter i Vellinge, Solings Däck och Bilservice samt Skåne Däck i Eslöv som tog hem titeln som årets företagare i sin kommun.

Entreprenörskapet och det lokala avtrycket med fokus på kundens upplevelse är något som Däckpartners verkstäder har synonymt. Det har också sig visats sig detta år då hela tre verkstäder har fått utmärkelsen årets företagare i sin kommun. En vinnare i år är den mångåriga medlemmen Däckcenter i Vellinge, som tog hem priset i sin kommun med motiveringen från Företagarna på orten med dessa orden:

”Den kunskap som byggts upp och hur den förmedlats till nästa generation ligger som stor inspiration och föredöme. Trots pandemi har de ökat i både antal kunder och omsättning och lägger stort fokus på sin nya satsning inom däckhotell. ”

Här beskrivs ett anrikt företag med många år i branschen som har lyft fram nya förmågor för vidare utveckling av företaget. Thomas och Leif Magnusson har tillsammans med sin drivna personal lyckats bygga sitt bolag vidare med en ny ägare i Jimmy Lemheden som startade från verkstadsgolvet och jobbat sig upp till att idag vara vd och delägare i bolaget:

”För mig, liksom för alla mina medarbetare, handlar Däckcenter i Vellinge om att lösa kundens problem på det smidigaste sättet. Det ska vara enkelt att skifta däck på bilen. Snabba tider i kombination med professionellt och vänligt bemötande” – säger Jimmy.

I Söderhamn finner vi Larsa Soling som driver Solings Däck och Bilservice. Ett företag med historia och som alltid satt sin personal och sina kunder i fokus och det ser man både på utvecklingen av medarbetare och den utveckling och entreprenörskap som präglat verksamheten. Nomineringen från Företagarna i sin Söderhamn löd:

”Solings Däck och Bilservice AB erbjuder däck av alla de slag, hjulinställning och bilservice. Solings byter och förvarar dina däck på deras däckhotell. De har en kundservice som få, ställer alltid upp för att lösa kundens problem. Alltid med ett leende och bra bemötande, som gör att kunden alltid känner sig sedd. Frisk satsning i en tuff pandemitid har kostat energi och pengar men gett resultat. Bra personalvård borgar för en bra verksamhet och med en ny anläggning en bra miljö.”

Det är inte bara Däckcenter i Vellinge som är en uppskattad däckverkstad i Skåne. Ett annat företag som har lyckat exceptionellt bra med att kombinera kundbemötande, tydligt entreprenörskap och en satsning på att expandera verksamheten i en helt ny fastighet, och som tog hem titeln och deltog i prisregnet under näringslivsdagen är Skåne Däck i Eslöv. Det var det absolut tyngsta priset som utdelades och ägarna Jörgen Nilsson och Dan Hjalmarsson motiverade sin vinst så här under galan:

Vi är så stolta, glada och lyckliga efter att vi fått den fina utmärkelsen Årets Företagare i Eslöv. Ett stort tack till Företagarna Eslöv för utmärkelsen och ett stort tack till alla våra, kunder, personal, leverantörer och familjer som är en stor del i vårt företags framgång”

Jon Persson

Presskontakt Marknadschef Marknad, kommunikation 0722266695

Däckpartner

Vi är en av nordens största aktörer inom däckbranschen, en oberoende kedja och 100% medlemsägd utav sina verkstäder i Sverige.
Sedan 2002 har kedjan vuxit från 10 st. verkstäder till i skivande stund 168. Från Ystad i söder till Kalix i norr.

Däckpartner Sverige AB
Gårdsvägen 2