Däckpartner växer med en till verkstad i Tyresö

Däckgruppen förvärvar Däck & Maskin Tyresö AB och stärker Däckpartners position i Stockholm

Däckgruppen, med sex verkstäder runt om i Stockholm och medlemmar i Däckpartner, har genom en inkråmsaffär förvärvat Däck & Maskin Tyresö ABs lokaler och kunder. Den nya verkstaden ligger i Tyresö, strax söder om Stockholm. Genom förvärvet bidrar Däckgruppen till att Däckpartner nu finns representerade på över 180 platser runt om i Sverige.

“Vi är mycket glada över förvärvet och att presentera vår nya däckverkstad, Däckgruppen Tyresö. Det finns stor potential att utveckla verkstaden ytterligare och vi ser fram emot att nu tillsammans med Däckpartner/Tyresö Gummi & Motor, erbjuda våra kunder den bästa servicen och de bästa produkterna på marknaden i Tyresö”, säger David Stamrin, ägare av Däckgruppen.

Oskar Buhre, vd för Däckpartner, gratulerar Däckgruppen och Däck & Maskin Tyresö AB till affären och betonar att det är positivt att växa med nya verkstäder i storstadsområden.

“Vi är glada över att Däckgruppen satsar. De har visat en imponerande tillväxt med flera verkstäder och en hög kvalitet i sin kundkontakt. Det är också glädjande att vi nu har två Däckpartner-verkstäder i Tyresö, vilket ger oss en bättre täckning och ett större utbud för våra kunder i det området”, säger Oskar Buhre.

Conny, som är ägare av Tyresö Gummi och Motor, den andra Däckpartnerverkstaden i Tyresö, hälsar sin nya granne välkommen och ser fram emot ett gott samarbete.

“Vi har varit Däckpartnerverkstad i Tyresö i många år och vi är glada att Däckpartner växer i vårt närområde. Vi hoppas att vi kan dra nytta av varandras erfarenheter och kunskaper. Vi ser dem inte som en konkurrent, utan som en kollega i närområdet”, säger Conny.

Däckpartner är Sveriges största däckkedja med över 180 däckverkstäder i Sverige. Däckkedjan ägs av de anslutna verkstäderna. Detta innebär att Däckpartner är starkt förankrad i den lokala marknaden och anpassar sig till kundernas behov på orten där de verkar.