Däckpartner valde att lyfta en välgörenhetsorganisation under Black Friday.

Däckverkstadskedja gick emot strömmen under Black Friday

Däckverkstadskedjan Däckpartner valde ett annorlunda spår under förra veckans Black Friday. Istället för att som många andra företag gör denna tid med kampanjer och sälja varor valde man istället att uppmärksamma något helt annat.

Under förra veckan stångades många företag om att sälja varor under temat Black Friday, Black Weekend, Black Week eller Black Weeks till kraftigt rabatterade priser. Det var svårt att missa och man nåddes av budskapet oavsett om man rörde sig ute på gator och torg, tittade på TV eller surfade i mobilen.

Däckverkstadskedjan Däckpartner valde att göra något helt annat. Istället för en traditionell kampanj på temat så valde dem istället att publicera ett inlägg på sin facebooksida och informerade sina följare att dem inte hade något Black Friday-erbjudande, utan istället uppmärksammade alla barn som far illa, mår dåligt och söker sig till organisationen Barnens Rätt i Samhälle (BRIS).

Däckpartner valde att skänka 1:- för varje Gilla och Dela man fick på inlägget och uppmanade även alla som såg inlägget att donera själva. När helgen var över hade det samlats in hela 10 000:- och över 60 000 personer hade sett inlägget.

”Det är otroligt kul att våra kunder, verkstäder, leverantörer och människor runt om i landet engagerade sig och valde att sprida budskapet. Vi tog ett aktivt val att hålla ner på annonseringen under förra veckan och istället lägga fokus på BRIS och deras viktiga arbete, då det är en organisation som ligger oss varmt om hjärtat.” – säger Jon Persson, marknadschef på Däckpartner Sverige.

Däckpartner är en av nordens största aktörer inom däckbranschen, en oberoende kedja och 100% medlemsägd utav sina verkstäder i Sverige.

Sedan 2002 har kedjan vuxit från 10 st. verkstäder till i skrivande stund över 140 st. Från Ystad i söder till Kalix i norr.