Gå direkt till innehåll
Rickard Hillman, KAM på Däckpartner hälsar Tobias Sundell och Däckakuten i Gävle välkomna till Däckpartner

Ny verkstad till Däckpartner

Däckpartner stärker sin position i Gävle efter att Däckakuten i Gävle har blivit medlemmar den 1 februari. Det innebär att Däckpartner nu har 169 verkstäder anslutna till kedjan.

”Vi är mycket glada att Däckakuten i Gävle har valt att bli en del av vår kedja. Jag är övertygad att de kommer bidra väl med att stärka oss i närområdet tillsammans med vår tidigare verkstad på orten, Gävle gummiverkstad”, säger Oskar Buhre, vd för Däckpartner.

Idag omsätter Däckakuten i Gävle 11 miljoner och har 6 personer anställda. Verksamheten består av mer än däckverksamhet, då man i huset även bedriver bilverkstad, vägassistans och biluthyrning. Något som gör dem unika är även deras jourlager, vilket innefattar över 260 st. däcksdimensioner som lagerhålls året runt. Planen framöver är att växa på dessa områden ytterligare och ägaren Tobias Sundell ser fram emot att bli en del av Däckpartner.

”Det känns bra att nu tillhöra Däckpartner! Steget känns rätt då vi fortsatt kan driva vidare företaget i en lokal entreprenöranda och samtidigt ingå i en större kedja och ta del av dess fördelar. Vi tror detta kommer ge oss fler möjligheter att växa ytterligare”, säger Tobias Sundell, ägare av Däckakuten i Gävle.

Kategorier

Vi är en av nordens största aktörer inom däckbranschen, en oberoende kedja och 100% medlemsägd av sina verkstäder i Sverige.
Sedan 2002 har kedjan vuxit från 10 st. verkstäder till i skrivande stund 168. Från Ystad i söder till Kalix i norr.

Jon Persson

Presskontakt Marknadschef Marknad, kommunikation 0722266695

Däckpartner

Vi är en av nordens största aktörer inom däckbranschen, en oberoende kedja och 100% medlemsägd utav sina verkstäder i Sverige.
Sedan 2002 har kedjan vuxit från 10 st. verkstäder till i skivande stund 168. Från Ystad i söder till Kalix i norr.

Däckpartner Sverige AB
Gårdsvägen 2