Elving Långdahl med sin däckverkstad TC Däck i Hedemora ansluter till Däckpartner. Foto: Pär Sönnert/Lokalt i Dalarna

TC Däck i Hedemora ansluter till Däckpartner

Från och med den 1 november kommer TC Däck i Hedemora att ingå i däckverkstadskedjan Däckpartner. Detta innebär att TC Däck kommer att kunna erbjuda sina kunder ett större utbud av däck och fälgar, samt tillgång till Däckpartners rikstäckande service och nätverk av verkstäder.

TC Däck har varit verksamma i Hedemora sedan 1988 och har under åren byggt upp ett gott rykte bland både privat- och företagskunder. Verkstaden har nyligen flyttat och byggt ut med större lokaler, däckhotell och kommer framöver också erbjuda möjligheter till däckbyte på tunga fordon inomhus. Verkstaden har sex anställda och utför allt inom däckservice och i lokalerna ryms också en fullutrustad bilverkstad.

TC Däck är ett dotterbolag till Långdahls Logistik, ett familjeägt företag som erbjuder transport- och logistiktjänster i Dalarna och Gävleborg mm. Långdahls Logistik har varit verksamma sedan 2008 och har idag ca 50 fordon och 90 anställda. Inom organisationen finns även Långdahls Åkeri som har varit verksamt sedan 1988. De har idag ca 50 fordon och 60 anställda och har sitt huvuduppdrag till Grådö mejeri.

Oskar Buhre, vd för Däckpartner, välkomnar TC Däck till kedjan:

”Vi är mycket glada över att TC Däck har valt att ansluta sig till Däckpartner. De har en lång erfarenhet och en hög kvalitet på sitt arbete, vilket passar väl in i vår vision om att vara Sveriges ledande däckkedja. Det här gör att Däckpartner med hjälp av TC Däck kommer att kunna erbjuda kunder i Hedemora med omnejd en ännu bättre service och närvaro.”

Elving Långdahl, delägare av TC Däck och Långdahls logistik, ser fram emot att bli en del av Däckpartner:

”Vi har följt Däckpartners utveckling under en längre tid och har blivit imponerade av deras koncept och kundfokus. Genom att ansluta oss till Däckpartner får vi tillgång till ett stort nätverk av kompetenta kollegor, samt förmånliga inköpsvillkor och stöd. Vi tror att detta kommer att gynna både vår verksamhet, våra kunder och Däckpartner."