Två nya verkstäder ansluter sig till Däckpartner

Två nya verkstäder ansluter sig till Däckpartner

Däckpartner välkomnar två nya medlemmar: SFA Bil i Kista och Bennys Däck och Fälg i Norrköping från 1 maj 2023. Båda verkstäderna har lång erfarenhet och hög kompetens inom däckservice och erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster för både personbilar och tunga fordon.

Jon Persson, marknadschef för Däckpartner, är glad över att se kedjan växa med två starka aktörer på den svenska marknaden.

”Vi är mycket glada att SFA Bil i Kista och Bennys Däck och Fälg i Norrköping har valt att ansluta sig till Däckpartner. De är båda välrenommerade och fina företag som delar vår vision om att erbjuda kunderna den bästa möjliga servicen och kvaliteten på däck och fälgar. De bidrar också till att stärka vår närvaro i två viktiga regioner, Stockholm och Östergötland”, säger Jon Persson.

Han betonar också att det lokala entreprenörskapet är en nyckelfaktor för Däckpartners framgång.

”Däckpartner är en kedja som bygger på lokala entreprenörer som känner sina kunder och marknader väl. Vi tror på att ge våra medlemmar frihet och stöd att utveckla sina verksamheter utifrån sina egna förutsättningar och behov. Det är så vi skapar mervärde för både kunderna och kedjan som helhet”, säger Jon och tillägger att Bennys Däck och Fälg är ett bra komplement till den nuvarande verkstaden i Norrköping, Däckcenter i Norrköping.

”Nu har vi två riktigt fina verkstäder i Norrköping! Bennys Däck och Fälg har en lång historik och ett gott rykte inom däckbranschen. De har också en stor kompetens inom det tunga segmentet, så som däck till lastbilar, traktorer och entreprenadmaskiner. Det gör att vi nu kan erbjuda ett ännu bredare sortiment och servicenivå till våra kunder i Norrköping med omnejd”, avslutar Jon Persson.

Vi är en av nordens största aktörer inom däckbranschen, en oberoende kedja och 100% medlemsägd av verkstäderna i Sverige.
Sedan 2002 har kedjan vuxit från ett tiotal verkstäder till över 170 verkstäder. Från Ystad i söder till Kalix i norr.