Däckskiftarna nominerade till Årets Marknadsförare

Däckskiftarna är ett av tre företag som är finalister till utmärkelsen Årets Marknadsförare. Priset delas ut av Svenska Franchise Föreningen och ska enligt föreningen gå till den franchisegivare som använt marknadsföring på ett innovativt och effektivt sätt för att stödja och utveckla sina franchisetagares affär.

– Det är alltid roligt att bli nominerad till ett så fint pris som att bli årets Marknadsförare. För oss på Däckskiftarna är det viktigt att på ett kreativt och strategisk sätt nå våra kunder och samtidigt skapa goda affärsmöjligheter för våra franchisetagare. Den här nomineringen är ett kvitto på att vi tillsammans med våra franchisetagare lyckats, säger Alexander Yavuz, vd på Däckskiftarna

Däckskiftarna har från dag ett utmanat branschen med nytt koncept och nytänkande kring verksamheten med stort kundfokus och kreativ marknadsföring vilket 2021 resulterade i en försäljningsökning med 34%.

– Vi har arbetat med stort fokus på ökad kännedom om varumärket och erbjudandet. Det har skett genom tydliga kampanjer och event, såväl lokalt som regionalt. Vi har kontinuerligt utvecklat vår kommunikation, bland annat med hög närvaro i sociala medier men också med ett kreativt och optimerat arbete med skyltning lokalt, säger Alexander Yavuz.

Arbetet har varit väldigt framgångsrikt med fantastiska resultat. Ett resultat som inte påverkats på något avgörande sätt efter två år med pandemi.

– Vi tänker alltid framåt och med kunden i fokus oavsett vad som händer i vår omvärld. Vi ska vara där kunderna är, när kunden behöver oss, både när det gäller verksamheten och vår marknadsföring, säger Alexander Yavuz.

Idag finns 74 däckskiftarstationer runt om i landet som drivs av 19 bolag och 25 franchisetagare. Affärsmodellen bygger på att däckskiftesstationer byggs upp under säsong på platser med stor omsättning av bilar, t.ex. parkeringsplatser i anslutning till köpcentra. Däckskiftarna har också utvecklat en e-handelstjänst där du enkelt kan beställa de däck och fälgar som passar just din bil. Du får dem då levererade direkt till den däckstation du väljer och får ett snabbt och smidigt skifte.

Hela hanteringen minimerar kostnaderna och ger maximal tillgänglighet för kunderna. Snittiden för ett däckskifte är 4 minuter och vi kan serva en stor mängd kunder på kort tid.

För mer information kontakta gärna Christoffer Johansson, Director of Digital Growth på Däckskiftarna, christoffer.johansson@dackskiftarna.se Tel. 072-174 03 30